Hundreda

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Emma Hammar - 4 augusti 2011 20:46

Skärpning nu under semestern! Sund med hund har vi också hunnit med idag!


- 1h rask promenad innan bygget började (5,4 km)

- Gräva, bygga och bära!!!

- 40 min promenad hela flocken


Så nog är dte minnsan sund med hund! Tänte starta morgon dagen med samma promenad som idag!

Av Emma Hammar - 4 augusti 2011 20:39

Åh vad husse och jag har varit duktiga idag!


Som ni ser så är den provisoriska "nätgrinden" varken vaker, praktisk eller speciellt hel. Nu är det dags att göra grindarna som vi länge har velat ha men inte haft tid eller pengar till att göra. Det vänsta hålet är mitt mästerskap! Fick lite hjälp hav husse...  

   

Se där nu fanns det stolar i hålen! Husse har fixat medan jag har donat med annat...

 

DÄR ÄR DEN! Grinden som jag har gjort alldeles själv medan husse gjorde grindstålpar!

  

Färdigt! Jag har målat den själv och husse gjorde middag. Den här ska väl hundarna varken komma över, under eller springa rakt igenom   Den är rejäl! Arrac gillar den nog. Tills han inser att han inte längre inte kommer se alla han vill skälla ut som går på gatan utanför...


Imorgon ska det sista fixas. Nätet ska fästas i stolparna och de tråkiga fula stolparna ska bort. Blommor och buskar ska planteras också! Och så ska vi börja med EN TILL grind på andra änden av tomten!

  

Av Emma Hammar - 4 augusti 2011 20:36

Började klippa Arrac mycket fluffiga öron i tisdags. Jag är allt annat än hundfrisör och vet sådär vad jag pysslar med. Har klippt hans öron en gång tidigare men tyckte då att jag tog för mycket och saknande han fluffiga öron. Men nu ett halvår senare är de FÖR fluffiga... Hitta något lagom kanske? Hur som helst så måste dte tunnas ut bakom öronen så han inte får massa tovor!


Är än inte klar med öronen och så här mycket har jag tagit bort...  

Av Emma Hammar - 4 augusti 2011 20:30

Ja min shoping har väl ingen missat?! i så fall här var lite från den


Detta kom igår och vad ligger i lådan då?


- Kamp/flyt leksak 2 st

- 2 olika kampleksaker i läder (ordentligt ska dte vara!)

- Laxolja 1l

- Norsk sökhalsband

- Lösrulle

- Hurttas flätade läder halsband (Dock för litet ska skicka efter en större!)

- Lavendel balsam (men fick ett schampoo istället  )

- En ryggsäck

- Flytväst till Arrac, Zelda har redan en

- "varnings för hunden" i snygg aluminium att sätta på ytterdörren! 

- En kong till Arrac, blev dock en väldigt liten... missförstod storleken men jaja, han får väl pula med den ändå!


Tror det var allt!

 

Så här ser han ut i flytväst, typ lagom glad     

Av Emma Hammar - 4 augusti 2011 14:05

Just nu är det sommar projekt på gång hemma. Är inne för att göra en snabb lunch till mig och Robert. känner att jag är skyldig några blogginlägg som jag har lovat folk. Shit samlar jag på hög nu???

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards