Hundreda

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Emma Hammar - 1 februari 2011 12:35

Nu har Arrac börjat få lite förväntningar när vi går förbi grannens hus "är Baloo där?" Idag var vi ute med dem och hon hade även med sig sin lilla bebis i barnvagn vilket är ny och nyttig träning för Arrac. Han är lite nyfiken på vad som finns i vagnen   


Så nu har Arrac en polare på gatan! Idag blev det bra vardagsträning samt lite nytt


  • Kunna gå sakta! Toppen eftersom Arrac och jag alltid springer på i 180! 
  • Barnvagn 
  • Annan hund - gå lugnt utan bus, busa gör man när man är lös
  • Passivitet - Vi står ju och pratar innan vi skiljs åt vilket är tok nyttigt för Arrac. Jag ställer mig aldrig bara och står still. Kanske matte som behöver träna på passiviteten   

Jättekul att vi har fått promenad kompisar! Arrac är också glad. Annars skäller alla hundar på gatan på honom... Men inte Baloo   

Av Emma Hammar - 1 februari 2011 09:19

... Ja nu väntar alla tävlande med spänning hoppas jag!? Först får ni hålla er lite då jag tänkte komma med en motivering först.


Det vinnande ekipaget har jobbat hårt, gjort STORA framsteg från första filmen. De har lagt stort tålamod och engagemang på sin uppgift och tagit den på fullaste allvar. Det har varit kul att följa och se alla framsteg och nu det färdiga resultatet! 


Vinnaren är.... gå och kolla själv   Ja på länken här


Vill tacka alla andra som har kämpat tappert och hoppas ni kommer igenom på nya tävlingar och att nya deltagare dyker upp! 


Nu har ni chansen att önska tema till nästa bloggtävling! Vad vill just ni träna på och dessutom ha en utmaning? 

Av Emma Hammar - 1 februari 2011 09:08

Nu så här på äldre dar har jag börjat bli väldigt stel så jag knappt kan gå... ack, ack. 


Nä nu känns det att jag körde buss igår. Hela nacken, axlar och ryggen sitter ihop! Ja de brukar de ju göra i vanliga fall också men nu ihop svetsade och orörliga  Känner mig som en 80-åring eller nått.... inte 23  Tur så jobbar jag bara idag och sen är jag ledig i flera dagar! Sjukgymnast i morgon - JIPPIE! Jag tror att det är positivt i alla fall.  Något måste hon ju kunna göra åt stela "gamla" kärringar  


Hundpromenad blir det vid 11 med grannen, tur att hon inte heller orkade gå så långt idag    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards