Hundreda

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Emma Hammar - 9 april 2011 18:45

Vilken rolig dag vi har haft idag! Massor med praktik! I LIKE  


V började med rutan och då med tasstarget eftersom vi lärde in dessa igår. Jag kom så långt att jag kunde lägga targeten i rutan skicka in Arrac då jag själv står utanför. Inga långa avstnånd, men detta på ett träningspass igår och ett idag! Det är kul nu när man har en hund med massa förkunskaper så annan nyinlärning kan gå fort!


Vi lämnade sedan rutan efter lite mer teori och gick över till hoppet. Då hopp-sitt-hopp. Här fokucerade vi på "uthoppet" och sättandet. Eftersom "återhoppet" kan ju faktiskt hundarna från klass 1. Eftersom Arrac kan klass1 hoppet så kunde vi bygga vidare. Generellt ett ganska lätt moment att träna in men nog så kul!


På eftermiddagen var det apportering klass 2. Vi körde det först via en film och sedan alla stegen i teorin. Vi gick ut och jag och Arrac fick träna vidare i klass 2 apporteringen då han har ett bra gripande, en bra ingång och hålla utan tugg så var det bara vi som fick träna vidare. De andra hundarna har inte kommit så långt än. Lite kul att se sin lilla duktiga hund jobba! Vi la till ingångar med apport, vilket jag också har tränat lite på hemma. Vi la till rörelse med apport i munnen. Så här ska vi jobba vidare då jag ser att här skulle ett tugg kunna komma! JOBBA, JOBBA vidare med detta!!! Men det var inget tugg men såg att det låg nära till hand vid ett par tillfällen. Vi fick ett skitbra träningpass och vi gick nöjda från planen   


Först ut att skämma ut oss var Arrac och jag! Nä då ingen fara bara matte som krånglade till det till en början. Men här på bilden fick jag till den   


Arrac är rätt så duktig på passiviteten nu. Lite svårt när han ser sina leksaker lånas ut och de kampas med en annan hund men vi jobbar på det. Ibland fixar han helt och lugnt att bara titta på!

 

Camilla och Jack har värsta lekceremonin efter ett fint litet hopp! Jack får det lägsta hindret då han inte ens är 6 månader gammal. Han var kanon duktig idag! Både han och Camilla har vuxit massor tillsammans de här två dagarna. De har övervinnut svåra försvåringar och kämapt sig svettiga       

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards