Hundreda

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Emma Hammar - 12 april 2011 15:03

Nu är en tävling betald... Säger inte vilken av dem eftersom jag har kommit på att det är jobbigt när alla vet att jag ska tävla. Jag ädrat mig lite om de tävlingar som jag la ut tidigare så dessa stämmer inte längre. Men nu är en tävling betald och jag ångrade mig genast   Ska jag våga detta?!


Glurp!%&#!? 


Kanske ska ta min skuttade busiga hund och gömma oss istället?

Av Emma Hammar - 12 april 2011 12:51

Nu ligger Arrac på blocket!


Nej det gör han inte men jag blev lite sugen... Vi har varit ute 1h 40min och nu så "kunde han ingenting". Japp även instruktörens hund får både hjärnsläpp och kottar i öronen! Han ville inte göra något alls som han kunde. Han ville inte gå i koppel... när han var lös så lyssnade han typ på vad fåglarna hade att säga.. men inte jag!


Han är fortfarande trött efter helgen vilket visar sig i en "flamsig hund".


Nu har han fått dra av mina armar och blåsa ur sig att springa som en galen vinthund. En gång när jag kallade in honom så kom han i 360 och sprang rätt in i mitt smalben! ONT! Tokunge  


Jag vet att jag har flertalet ekipage som går hos mig och som läser min blogg som har det så här till och från med sina hundar. Jag vill bara bjuda lite på min tokiga vardag och att även instruktören och dess hund har knasiga dagar och perioder. Jag får inget gratis med min hund jag jobbar, jobbar och kämpar med Arrac hela tiden. Det är dessa dagar/perioder som man INTE får ge upp! Hur jobbigt det än må vara! Jag VET jag är där själv och ja Arrac hamnar på blocket många gånger och en "till salu" skylt sitter uppe utanför tomten lite till och från! 


Det gäller att fortsätta jobba så man inte släpper allt och struntar i det nu. Har man unga trotsiga hundar så hinner de få ett inlärt beteende om man släpper tyglarna! Fortsätt att jobba sin innan, lär inte in så mycket nya saker i dessa perioder utan jobba med det som ni VET att hunden faktiskt kan!


Så här kan man känna sig när man som förare gör något knasigt! Hunden gör rätt men jag kasta bollen käpprätt åt helvete!


Men åter till de trotsiga tonåringarna! Det går över jag lovar! MEN, jag säger men om ni inte kämpar vidare så hinner de små monstern att lära sig dumheterna och kan fortsätta med det i vuxen ålder!


Jag är gald att min Heffaklump till slut blev vuxen! Hon slutade plötsligt att dra i koppel när hon belv 4 år gammal...    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards