Hundreda

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Emma Hammar - 7 maj 2011 17:35

Hur ska vi nu lägga upp träningen? Vi har massor att träna på men jag punktar upp det vi måste fokucera på!


  • Fortsätta att underhålla momenten så det håller samt kvalitetssäkra dem!
  • Ordförståelse mellan läggande och ställande så han inte tar fel!
  • Tävlingsträna
  • Träna på helheten
  • Stöningstträna 
  • Miljöträna - MYCKET
  • Självkontroll och behärskning 
  • Strukturera om i kalendern! 
Snart närmar sig starten av vår efterlängtade träningsgrupp som jag och Camilla har dragit igång! Då kommer det bli ett och annat då vi plötslig får helt nya förutsättningar att träna med andra hundar och störningar som vi inte har här hemma på landet! 
Får inte ha en hund som är så störningskänslig på omgivningen. Så mcyket roligt kommer det att bli! Kommer bli ett riktigt lydnadsår 2011! Träna så det knakar och fortsätta att anmäla oss till tävlingar! Nu då han är i värsta trotsålderna så väntar vi ett litet tag innan vi kör igen! Tills dess ska vi träna på ovanstående och jag måste lägga upp allt på ett annat sätt så jag har mer avsatt tid för träning. Då menar jag inte att jag står hemma och tränar lydnad eller kör spår för det gör vi hela tiden, vi tränar massor men att sätta av tid till sådan träning vi inte kommer åt här hemma! 
Av Emma Hammar - 7 maj 2011 13:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards