Hundreda

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Emma Hammar - 8 maj 2011 21:21

Känns skitbra! Har varit ute en halvtimme och walkat lite igen! Körde lite intervall också i en liten backe vi sprang upp och gick ner och detta gjorde jag och Arrac 3 gånger!


Hunden har ju bättre kondition än mig! Men jag ska nog få upp flåset och Arrac kommer bli ännu mer tränad bara jag kan öka tempot lite mer så kommer han få ut av det också! Det är mycket träning för att han ska hitta rätt tempo eftersom jag är "långsam" han är ju så van att spring lös i sitt eget tempo  


Får se om det blir något i morgon, kanske på kvällen! 

Av Emma Hammar - 8 maj 2011 20:27

Fick en beställning idag på två leksaker från en kursdeltagare. Det fanns inget i påsen som hon önskade i rätt storlek. Så nu har jag gjort enligt önskamål till dem!


Två svartvita leksaker som är ganska hårt knutna och tunna för en liten mun!  

Kurserna gick riktigt bra idag. Solen sken på oss   


Först var spårkursen och det var jättekul att se alla hundarna jobba med nosen! Det är en grundkurs men denna grupp kommer att kunna avancera ganska fort! Finns flera hundar med mycket tryck i   Skitkul!


Sen blev det grundkurs i uppletande och nu har jag pratat och tvingat dem att jobba med apportering så de lär ju kräkas på apportering   För att ha ett bra uppletande som är snabbt och effektivt så behöver hunden en bra grundkunskap i apportering. 


Ett citat från en av mina kursare idag som har gått flertalet kurser hos mig


"denna eviga apportering som vi aldrig slipper undan"


Eller något i den stilen. Jag har mycket apportering i mina kurser och det är superkul bara man får kläm på det   


Det var roligt och trevligt idag och nu har de två veckor på sig att träna så de kan anvacera till nästa gång! Tack för idag!

Av Emma Hammar - 8 maj 2011 09:20

Jag tar med mig klicker och leksaker som man kan köpa på plats om man skulle behöva!


Lite fleeceflätor i olika varianter och sorter! Det finns fler än vad som syns på bilden   

 

Av Emma Hammar - 8 maj 2011 08:14

Idag blir det kursstarter i Riala. Alltid kul att dra igång nya grupper! Spår och uppletande så jag kommer att vara i skogen större delen av dagen   Får se sen på eftermiddagen vad jag hittar på    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards