Hundreda

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Dagen

Av Emma Hammar - 7 mars 2012 09:36

Schemat för den här dagen


- Åka till hundfyren

- Till DjurMagazinet

- Hålla Valpkurs

- Käka middag

- Hålla Koncentrationskursen


Hemma runt 22 ikväll


Känns rätt blandat om det är en rolig dag eller inte. Kurserna är ju alltid roliga, får se vad jag får veta om några timmar och Arrac   

 
 
pshundar

pshundar

7 mars 2012 09:57

Svar: Jättetack! Då borde du tycka att vi tänkt rätt i inlägget under de du svarade i! :)
Vi har valt rasen för att vi tror att den har stor potential, snabba, kvicka och självtänkande. Om man bara får upp motivationen och där hoppas vi att vår kunskap om malamuten kan spela in. Fick till en fin träningsvilja i Qilaq. :)
Vi vill träna/tävla i lydnad, köra lite rapport (måste väl tränas tidigt eftersom dom måste lämna föraren) och sen drag! Många CSV ägare tror inte att dom passar till drag men vi hoppas verkligen att det blir en aktivitet som hon vill ta ut sin energi genom :)

http://pshundar.se

Emma Hammar

7 mars 2012 10:27

Va roligt! Tror ni har stor nytta av att ni har en malamute! Ja det gör jag men skvallerträningen tycker jag ni ska vara försiktiga med bara då man lätt kan skapa problem om man gör lite fel, finns det ingen anledning att skvallra så tycker jag det är dumt att lägga energi på det som händer runtomkring. Du får in det i miljö och passivitesträningen i miljöer :)

 
pshundar

pshundar

7 mars 2012 16:48

sv: Ja men precis, positiva inlärningsmetoder är det man måste använda sig av för att få en glad och snabb hund, men vi tycker att vi har ett ganska sunt hundförnuft, vi är konsekventa och kastar inte godisregn i tid och otid, använder faktiskt främst godis vid inlärning.
Var det något speciellt du tänkte på ang. hanteringen? :)
Vi kommer att träna skvallerträning, men förstår nog din tanke om att inte uppmuntra/visa hunden saker den ändå inte bryr sig om. Vi tänker mest på vilt, sen prioriterar vi högt att kunna ha våra hundar lösa i dom allra flesta situationer och miljöer.
Ska bli superskoj, hon kommer om ca 4 veckor :)

http://pshundar.se

Emma Hammar

7 mars 2012 21:47

Ja det tycker jag att ni verkar ha :) Med hantering menar jag allt som innebär att ta i hunden, undersöka hunden, klippa klor, borsta, tandborstning. Väldigt mycket att lära hunden att det är ok att man tar och i den genom hela kroppen. Ni som vill träna drag, börja mycket med den hanteringen med sele, lina, att ha någon som släpar efter (dock ingen belastning före 2 års ålder, men det tror jag ni har koll på!)Då det är en ras som behöver mycket hantering.

Spännande! 4 veckor kan kännas långt när man väntar men det kommer gå fort snart kommer hon till er :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards