Hundreda

Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

NY månadsutmaning!

Av Emma Hammar - 12 mars 2012 11:53

Nu är det mitt i en månad så det är ju lite osynkat men då kör vi på med denna fram till den sista april så blir det 1½ månad! Denna utmaning kan ALLA göra (utom de små valparna).


Nu ska vi räkna steg! Alla promenarar ju med sina hundar (hoppas jag verkligen annars är det illa!)


Regler

- Stegräknare ska användas (finns i ett flertal nyare mobiltelefoner, annars är de inte dyra att köpa)

- Eller använda runkeeper eller liknande som via GPS registrerar antalet km du går, detta kan du ladda upp som bildbevis lite då och då i din blogg eller maila tillmig så lägger jag upp här.

- Alla STEG/km ska dokumenteras. Använder du stegräknare så mät hur långa dina steg är och räkna om till km.

- Steg ska räknas om till km

- Tävlingen pågår till 30 april och då ska du maila in ditt resultat till mig på emma@hundreda.se jag vill ha resultatet i antal km du har gått på 1½ månad!

- OBS! Det räknas BARA med de steg som du har hunden med dig! Går du en extra promenad utan hund så räknas det inte!

- Detta är sund med hundtävling vettni   

- Hur kan vi kontrollera fusk? Nej det kan vi inte så nu använder du ditt goda samveta och är ÄRLIG  


Så ut och motionera era hundar det är ju vår för tusan! Själv har jag inte tjuvstartat, raka motsatsen då jag fortfarande ligger hemma och är sjuk.... Jag kommer några dagar efter er! Självklart tnker jag också dokumentera, fast jag vinner ju ingenting...   Har ni tur kanske lite viktnedgång kommer i samband med detta? Själv hoppas jag på en ökad muskelmassa då jag inte ska gå ner i vikt... då kanske jag försvinner   


 

Cykling räknar du i antal km då det inte blir så många steg...  


 
 
Ingen bild

Michaela

12 mars 2012 13:54

Hej!
Detta verkar ju topppenkul !!
Jag börjar idag, det svåraste blir nog att komma ihåg att ta med sig stegräknaren överallt haha.
Ha det bra!
/Michaela

Emma Hammar

12 mars 2012 14:59

Ja jag hoppas få igång många att tävla om vem som motionerar mest! Försök att inte glömma stegräknaren annars får du inte räkna med den rundan ;) Lycka till!

 
Gika och Diesel

Gika och Diesel

12 mars 2012 20:25

vi är med! ska bara lista ut hur runkeeper fungerar! :)

http://www.thedogdiesel.blogspot.com

Emma Hammar

12 mars 2012 21:35

Den är enkel och jag vet att din sambo kan sånt så du kommer nog inte undan så länge ;)

 
Amanda & Akila

Amanda & Akila

18 mars 2012 19:41

Vi är med! :)

http://knashunden.wordpress.com

Emma Hammar

18 mars 2012 21:24

KUL! Bara ut och motionera och rapportera in resultatet den sista april :) Många mil ska det bli ;)

 
JhillhzaN

JhillhzaN

23 mars 2012 14:55

Jag är med! Från och med idag ;)

http://zheebisan.blogg.se

Emma Hammar

23 mars 2012 20:47

Kul! Lycka till! Hoppas alla får ihop många mil till den sista april!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards