Hundreda

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Arracs bästa spår någonsin!

Av Emma Hammar - 31 mars 2012 21:32

Husse la ett spår till oss medan jag tecknade idag. Nu vill jag träna på riktigt att jag inte vet vart spåret går. Han brukar ju alltid följa med ifall det skulle gå fel, och då kan jag se på Robert att hn stannar i spårkärnan om vi går lite utanför så även om han inte säger något så blir det alltid lite fusk ändå....


Spåret

- Fick en ungefärlig startpunkt... så lite spårupptag

- 830m

- 1,5h liggtid

- Jag vet ingenting om vart spåret går! Jag visste hur många föremål och längden, det var allt!

- Robert stannde hemma, så ingen att fråga om det blir fel!

- 7 pinnar

- Iskalla och hårda vindar, sol och moln, + 0,5 grader

- Tuff terräng, uppför, nedför, lyfta fötterna - mjölksyra träning!


Spåret blev HELT PERFEKT!!!!!!! Arrac visar för andra gången idag vilken härlig hund han är! I LOVE HIM! (Han är alltså inte till salu idag)!


Han letade fint efter spåret, när han hittade det så tog han ett skutt och dök ner med nosen och var som en magnet i backen! Han var fruktansvärt spårnoga! Ibland fanns det ju fläckvis med snö och han var i spåret hela tiden. En av vinklarna råkade han gå förbi, ringade och tog vinkeln. Han plockade alla apporterna och det är så bra at jag inte vet vart de är! Jag lovar att jag omedvetet talar om för honom ibland om vart pinnarna är. Han spårar SÅ MYCKET BÄTTRE när jag inte vet vart spår och pinnar ligger!


Han är alltid duktig men han brukar vara så övertaggad, näst intill hysteriskt taggad och då kommer slarv och vimsighet! Men idag fick vi en bra start, han pep men mindre än vanligt, han blev snabbare fokuserad och höll det hela spåret ut! Han var noggrann, fokuserad, koncentrerad och så dukitg från start till slut. Han hade ett lugnare tempo, han har drag i linan och är mål medveten framåt men nu var det sådär perfekt! Han missade ingenting i spåret. Robert hade valt massa kluriga ställen att gå, under granar, mellan granar, in i snårigt ris så jag fick krypa på alla fyra för att kunna ta mig fram! Arrac backar inte för något!


Ja det är skryt men han är så jäkla bra!!!! Så nöjd med ALLT! 98% PERFEKT! Det som man ytterliggare skulle kunn gjort bättre är pipen i starten men de var ändå så mycket bättre än vanligt så det är på G!


Dessutom! Det är inte klart än, han kunde gå bra i kopplet till spåret, han brukar gräva sig fram i kopplet om han vet att vi ska spåra. Efter spåret gick han jättefint i kopplet! Nästan så man tror att han är sjuk   Lite FÖR bra för att vara sant! Men det får gärna hålla i sig! Eller har just idag blivit en sån där dag där all min träning jag lägger ner vill visa sig i solen ljus?


Bjuder här på en filmsnutt då jag fick upp kameran direkt efter pinne 5 och filmer fram till pinne 6. Ursäkta mitt flåsande då jag som sagt måste tärna upp flåset, vi har gått uppför en bra bit innan jag fick upp mobilen... Till och med Arrac ser ut att ha lite mjölksyra   Arrac har helt klart lyft mitt humör idag efter att jag fick ställa in kursen!


 
 
lisa

lisa

1 april 2012 16:22

åh spår är bara SÅ KUL!!! :D Roligast såklart när det går såhär bra :D Synd att man inte är intresserad av lydnad, annars hade jag fortsatt med appellspår med :/

http://www.redcanine.weebly.com

Emma Hammar

1 april 2012 16:41

Åh jag älskar lydnaden :) Men just nu satsar jag på spåret för att Arrac är mest behov av nosarbete än lydnad just nu.

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

1 april 2012 17:00

Vad roligt det är med framsteg! :)

Jag skulle själv vilja ta upp spårandet igen, men får nog vänta till hösten!

Sv: Ja, det var dags för en presentation av hundarna! Folk kan ibland tycka att det är rörigt eftersom hundarna kommer och går! :P

Ha en fin kväll!

http://www.henrikolsson.eu

Emma Hammar

1 april 2012 23:02

Det är då kul med spår! Så ha du tid så ta upp det igen :)

Haha ja, jag har undrat hur många hundar du har :P

Desamma!

 
Elin

Elin

1 april 2012 17:41

Va roligt!!!

http://www.fluffmonster.blogg.se

 
Ingen bild

Anneli Eriksson

2 april 2012 10:50

Åh vad roligt!! spår är jätte kul!!

Emma Hammar

2 april 2012 10:55

Ja älskar spåret!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards