Hundreda

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Emma Hammar - 12 februari 2012 22:59

Lite tidigare under kvällen ville Arrac hjälp till att teckna  


   

Av Emma Hammar - 12 februari 2012 16:24

Sitter och tecknar i köket te och bulle i magen och har en utslagen trött hund vid mina fötter    Kan man få det mysigare när man sitter och arbetar?


 

Av Emma Hammar - 12 februari 2012 14:54

Idag har vi varit ute och gått en riktig långis med fluffmonster, Frasse och fler andra! (Om ni andra har bloggar och vill att jag ska länka så skriv en kommentar) Vi utgick från Färsna och gick 1 mil  och var ute i 2h 30min  Känner inget negtaiv av ryggen än... Ska hålla extra koll på min och Arracs rygga idag och morgon. Arrac fick lite avslappningsmassage när vi kom hem. Ska gå igenom honom ikväll också, han har inte lärt sig att uppskatta massagen än. Så fort greppen blir något djupare blir han misstänksam... Mer om det en annan gång.


Det var lagom med hundar och bra individer för vår del!


- Två pudelhanar  (Elin slår mig väl nu när jag bergis säger fel) En Mellan på 6 år? Och en dvärg på 3år. Två riktigt coola hundar med bra spårk. Arrac känner sig alltid lugn med dem.

- Frasse som är en liten blandishane som är jämngammal med Arrac

- Milo är en Dansksvensk gårdshund hane på dryga året?

- Flisa en gammal Aussietik på 14 år

- Meya en Ridgebacktik som blir 2 år snart


Arrac fick en reaktion på Meya när hon råkade titta på honom. Men vi valde att gå bakom dem och efter att ha sett på hennes snygga rumpa under ler kilometer så var hon inte så tokig längre   Kanske blev han lite småkär?  


Här går vi och kollar in rumpor. Jättebra tycker Arrac då rumpar är den minst farliga sidan på en hund  


   

Arrac tittar på när alla bäddar upp för fika. Vi hade missat att det var planerat med fika   Tur att Frasse bjöd på kakor    Tack så mycket!  Sen bild på Arrac som har blivit rätt bekväm i detta gäng efter 5 km och så en bild samlad på alla.


Ja så här läskig var Meya innan fikastunden. Arrac fick ett tillfälle att bjuda till lek och han tog den!


 

Kom igen då! Lek med mig!


 

Yes! Jag fick igång henne   Att matte säger att man inte får leka i koppel struntar vi i för hon var ju så fin!     


Vi fick också hundmöten vid två tillfällen som vi kunde träna på också. Banvallen är smal så vi hoppade ut på ängen så vi fick ett bra avstånd. Första mötet bestod av tre hundar, en Schäfer, en Vit Herdehund och en svart... Jag ls märkte till de förstnämnda då deras hundspråk var sådär trevligt... Riktigt stirriga. Var väl på ett avstånd på 30m Arrac tyckte att de var lite jobbiga så vi var och tränade på "gränsen" av vad han fixar. Det gick ju bra så "check" ett till bra hundmöte i banken med bra tillfällen!


En riktigt bra dag och Arrac är lite spak nu   Så han ska ta det lugnt resten av dagen. Är han piggare sen kanske jag tränar lite filt och plattfrom ikväll. 


Tack för idag tjejer!

Av Emma Hammar - 12 februari 2012 10:04

Nu ska jag trycka i mig och Arrac frukost för att dra till Norrtälje och träffa en kompis och gå promenad med hennes gäng. Nyttigt för Arrac  


Ska fösöka ta lite fina iPhone bilder   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards