Hundreda

Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Nya tapeter

Av Emma Hammar - 2 september 2010 14:32

var i färg handeln idag för att välja ut nya tapeter till mitt vardagsrum. Målaren kommer om två veckor och fixar hela vardagsrummet. Jag ville ha en lite lyxig tapet där och jag letade och letade och inget kändes rätt...


En tjej kom och hjälpte mig och hon försökte leta efter det som jag beskrev att jag ville ha. När hon bläddrade i en pärm så såg jag nått helt annat som jag bara fastnade för! Det klickade direkt och DEN tapeten ska jag ha! Japp den blev det och ni vill inte veta vad den kosta!!! 830kr/rullen...


Ja så kan det gå. Köper nog inte så drya tapeter till de andra rummen. lyx ville jag ha och det fick jag. Hoppas mina renoverings pengar räcker   4200 nästan för lite tapet... Men den är underbar! Röd med vita stora blommor!


Nästa vecka kommer snickaren och byter vår bakdörr. Jag ska ta för och efter bilder. Dörren i vardagsrummet ska bort. Och en ny dörr ska sättas in i rummet intill. Det är vrål äckligt att ha dörren i vardagsrummet och släppa ut och in smutsiga hundar! Alla golven i de andra rummen på neder vånngen ska lackas så jag kanske kan få det lättstädad och frächt!


Ni som har varit hemma hos mig vet hur skita golven är trots att de är ny städade! Jag har obehandlat trägolv och det finns bara ETT sätt att få det rent. Ta en rot borste, sitta på knä och skrubba! Har inte lust att göra det en gång i veckan... Jag vill kunna moppa golven. I vardagsrummet låter jag golvet vara. men jag har en dörr dit så jag kan stänga till när vi inte är där så behöver det inte bli så smutsigt. 


Ja mycket renovering blir det den här hösten! Jag lovar att ta bilder!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards