Hundreda

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Nu då?

Av Emma Hammar - 3 januari 2011 15:14

Ja vad ska jag skriva idag då... Känner för att vräka ur mig lite så för er som inte har lust att läsa sånt så kan ni sluta läsa nu   


Den här ryggen tar kål på mig! Ena stunden känner jag ingenting när jag sitter och tar det lugnt. Sen om jag börjar göra något så sätter värken igång igen... suck! I morgon ska jag få komma till en sjukgymnast, de klämde in mig en halvtimma men de sa att jag skulle behöva minst en timme... Finns inga tider!


Fick brev från sjukhuset som vill att jag ska komma in på röntgen också... Köra bil gör ont som f*n när jag åkte till åkersberga igår. Hur ska jag orka jobba på fredag igen och köra 8h då 30 minuters körning tar slut på mig    Bussen får jag mer ont av eftersom jag är så liten och jag kan inte ställa in ett enda säte efter mig! Jag når knappt till pedalerna, jag sitter för långt ifrån ratten så jag brukar ha jätte ont i ryggen när jag har jobbat två dagar på raken.... Hur ska detta gå? Hoppas på lite goda nyheter från sjukgymnasten i morgon!


När Arrac drar i koppel gör jätte ont! Och han drar mer nu när jag är lätt irriterad eftersom jag har ont och han är understimulerad eftersom jag inte orkar så mycket! Jag tyckte jag var smart som var snabb att köpa alla drag grejor till Arrac så slipper jag få så ont i axlarna av av han drar. Men efter att träna drag i 30 min fast Arrac drog inte ens hälften av tiden... så hade jag JÄTTE ont i ryggen!


Va fasen kan jag göra egentligen?!!? Idag på promenaden fick Arrac vara lös nästan hela tiden. Jag råkade kampa lite med honom då han gjorde en super bra grej som jag måste belöna... gissa hur ont jag har nu   


Jag kan inte träna drag, inte gå i koppel, inte kampa, inte spåra... Jag har ingen motivation eller fantasi just nu att träna något inne.... i den här takten blir man ju deprimerad  eller galen  


Självklart att städa, diska och laga matr göra också ont när jag står vid diskbänken.... Haha då kan husse göra allt sånt   Det var något positivt i alla fall (så länge husse gör det...) 


Sen sover jag runt 11 timmar per natt!!! Jag är trött hela tiden så det måste ta på krafterna.... 


Ingenting känns kul just nu... Jag behöver lite motivation och ideer! 


Ursäkta detta gnäll inlägg, men jag måste få ut det någonstans! Ni som inte gillar gnäll har ju givetvis inte läst enda hit    Så att skriva av sig är lite skönt, kanske inte ens någon som läser detta, hihi! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards