Hundreda

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Anmäld till tävling

Av Emma Hammar - 13 januari 2011 11:37

Nu har jag äntligen bestämt mig för vilka tävlingar jag och Arrac ska starta klass1!


  • Debuten 7 maj - Österåkers BK 
  • 14 maj - Nacka BK 
  • 18 maj - Södertälje BK 

Nu är det bara att träna på! Nu räknar jag ju med att jag ska lära mig MASSOR på lydnadsutbildningen. Så en hel del spärrar borde släppa nu när jag ska lära mig klass1 - elit! Så om jag tränar ordentligt och att allt stämmer på tväling så behöver jag inte fler tävlingar för att få LP1    Det vore ju en skön tanke i alla fall!


Nu är jag extremt tävlingsinriktad och jag VET att det kan hända massor med saker på tävling som jag inte kan träna på. Men jag vill att på träning så ska vi ha 10:or på alla moment och vi ska tävlingsträna så mycket det bara går. När jag tänker på tävling så ser jag mig själv få höga poäng och ett första pris! Det är så jag förbereder mig när jag tävlar.


Hundsporten är ju ny för mig i tävlingssammanhang. men jag har tävlat massor under mina år i idrott! Jag ser alltid mig själv när jag vinner! Jag springer först över mållinjen! Nu är det långt ifrån att jag har vunnit allt jag har tävlat i men jag har nästan alltid presterat bra! På många tävlingar så slog jag ofta mina personliga rekord och gjorde bättre ifrån mig på tävling än vad jag har lyckats med på tävling! När detta händer är jag så OTROLIGT nöjd även om jag inte ens fick en placering!


Eftersom det fungerar så bra för mig så tänker jag köra likadant i hundtävling! Jag har inställningen att klara LP1 på tre tävlingar! Sen kommer tiden att utvisa hur det kommer att bli. Kanske för jag inte ett enda första pris på dessa tävlingar. Men det låter jag ligga långt in i bakhuvudet. Det är inget som jag tänker låta störa min fokus på tävling! Kan låta kaxigt men sån är jag. Jag är ingen dålig förlorare. Om det inte går så bra tar jag alltid med mig det som jag behöver förbättra och fixar det tills nästa gång. Så länge jag gör mitt bästa och lite till så är jag nöjd! Men jag vill ju vinna   


Jag är en TÄVLINGS människa!!! Here we com! 

 
 
Sanna & Viggo

Sanna & Viggo

13 januari 2011 11:55

Åh! Får man hänga med om man inte jobbar då? Jag vill gärna starta med Viggo också, men lydnadsträningen är inte prio ett. Men den kanske kan bli? :D

http://zookaos.bloggplatsen.se

Emma Hammar

13 januari 2011 12:01

Så gärna så! Vill ha en hejjar klack ;) Men anmäl dig också vettja! Kul att ha lite bekant folk med sig på appelplan!

 
Sanna & Viggo

Sanna & Viggo

13 januari 2011 12:29

Haha, nej så kul ska vi inte ha. ;) Han kan inte alla momenten..ännu.. :P

http://zookaos.bloggplatsen.se

Emma Hammar

13 januari 2011 12:35

Ni har 4 månader att träna :) Men häng gärna med!

 
Sanna & Viggo

Sanna & Viggo

13 januari 2011 14:56

Det gör vi gärna, hänger med asså. ;) Någon måste ju filma/fota er!

http://zookaos.bloggplatsen.se

Emma Hammar

13 januari 2011 16:01

Precis ;) Det får ni så gärna göra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards