Hundreda

Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Årets första spår!

Av Emma Hammar - 12 mars 2011 14:10

Ja det blev årets första spår som en överraskning för Arrac! Vad glad han blev när han förstod att vi ska spåra igen för första gången på 4 månader!


Ja det var lite snö i skogen men jag gick på upptramade stigar och sen försökte jag gå på skaren utan att lämna synliga spår. Var på ett ställa där jag var tvungen att bara klampa på!


270 m långt

2h liggtid

Sol och kraftig vind

+ 3 grader 

4 vinklar

3 pinnar (bommade den 2:a)


  

Älskar att ha GPS:en på mobilen så får man en exakt karta på spåret! 


Fick med mig min syster att filma. Dock så måste hon ha haft tyngder i armarna eftersom den fina marken filmades en del   Hon fick i alla fall med det mesta av Arracs spår! Lite irrigt och virrigt var det. Blåsten gjorde sin del och Arrac var mycket taggad och lite ringrostig   


Jag följer filmen med text på vad som händer eftersom det är svårt att se på filmen vart spåret går. 



Nu känns det så himla bra! Vi har varit ute i 2 timmar inklusive spåret, vi har lekt i snön och sprungit oss trötta! Jag han till och med hinna i fatt Arrac när han var lite seg och kastde mig över honom för lite bråttnings mach i snön! Haha va söt han var när han lyfte benen högt eftersom vi sjönk ner i snön! Ett bra motionspass för både hund och matte   


Efter det fick ha leka ett tag med Frida, mina föräldrars Schäfer! Jag passade på att vila och vara lite social inne en liten stund    


Ut igen och gå hem och lite små träning försökte vi oss på. Men Arrac var lite mör i skallen tror jag för oavsett vilket kommando han fick så var det bara hopp-stå    Den här hunden måste jag vara trasig   Nejdå! Vi sket i träning och gick snyggt hem istället!


Nu ligger han och torkar i farstun, eller ja han borde vara torr nu då han har legat där i över en timme. Kanske han ska få ett varsågod och få komma in? 


Nu blir det lunch på Roberts hemma gjorda ärtsoppa och hans nybakta surdegsbröd! MUMS! Han som ska ligga i soffan och ta det lugnt?!!!? Sen ska jag handla och städa resten! Sen kvällsmys meed vänner! 


VILKEN BRA DAG!

 
 
Ebba Öjendal

Ebba Öjendal

12 mars 2011 22:12

o så duktig han var, härligt att kunna spåra igen efter vintern, ett riktigt vårtecken!

http://pudelpelle.blogg.se

 
Sussie o Peace

Sussie o Peace

12 mars 2011 22:12

Kul med spår!!! Jag förstår att Attac blev glad. Ska se i morgon om jag kan hitta någon barmark för att kunna spåra.
Kram från syrran.

http://nissepeace.cybersite.nu

 
Camilla

Camilla

13 mars 2011 15:53

Riktigt kul att se marken.

http://www.harligahundliv.bloggplatsen.se

Emma Hammar

13 mars 2011 17:36

Eller hur :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards