Hundreda

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Retriver-Aussie

Av Emma Hammar - 16 mars 2011 20:44

Jag har nu en retriver-aussie! Har tränat apportering med dirigering med Sanna och Viggo! Arrac var mycket duktig liten fågelhund! Han har också fått apportera vilt också    Lite kul att lära sig nya saker. Jag körde med som mest tre dummies och han knep rätt de flesta gångerna. Här kommer han kontakt och stör lite då han nu ska titta på det jag pekar på! Spännande!


Starta jaktprov med en Aussie    Nu får man ju inte det men det hade ju varit lite roligt    Jag ville ju ha en allround hund!!!


Första kontakten med vingen. Nu syns det inte men Arrac tittar med ögonen i kors eftersom det är sååå intressant!


    

Titta! En Retriver-Aussie!!!

 
 
Sanna

Sanna

16 mars 2011 21:04

Skadan är nu omplåstrad! Vi får strukturera upp apporteringen lite bara, men nu har jag ju någon i närheten som kan kasta åt mig! :D

http://zookaos.bloggplatsen.se

Emma Hammar

16 mars 2011 21:57

Ja bra att lilla fingret mår bättre nu ;) Ja det är väl mycket som ska struktureras upp men det var kul att testa på lite galet :P

 
Tina

Tina

16 mars 2011 22:22

Men guuud så orättvist,,fågelhundar får ju starta bruks, men brukshundar får inte starta jaktprov?? Stämmer det?,,I så fall skulle vi får mindre bortlottningar vid bruksprov om vi förbjöd raserna utanför bruksraserna till att starta ;-)),,Usch, det var inte snällt, men tanken dök upp i och med ditt inlägg om att Arrac inte får starta hihihi..;-))

http://www.bluewingfires.com

Emma Hammar

17 mars 2011 06:44

Nä vi får inte starta... :/ Ja det finns mycket som är orättvist! Men träna för kul kan ju alltid ;)

 
carina

carina

17 mars 2011 13:58

va otroligt fin din sida blivit :)
Och apport aussi ,. hihi,hoppas de går fint. vill nästan se video juh :P

http://kirreflikkan.blogg.se

 
Camilla

Camilla

18 mars 2011 07:26

Otroligt bra att jag och Jack kan apportera fågel med dig och Jack för man behöver ju inte tävla i allt. Får se om vi testar på vallningen någon gång men då bara för skoj och inte för att jag och min flat vill tävla i det för det misstänker jag att vi inte får. Så är det man kan inte få allt men man kan GÖRA allt =) kram

http://www.harligahundliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards