Hundreda

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Träningsgruppen

Av Emma Hammar - 19 maj 2011 22:51

Nu i kväll träffades drygt halva gruppen för första gången. Kul att vara igång och träna! Då menar jag att träna annat än bara hemma. Först pratade vi lite då alla inte känner varandra. Jag tränade på fokus, uppbindning, FF och budföring samt visade lite fartmoment för de andra. 


Arrac bjöd flera gånger på en mycket bättre position! Superkul   Det jag var mesy nöjd över var budföringen!!! Sussie med syrran Peace ställde upp som mottagre. Körde en kosrt som uppvärmning för jag vet inte hur mycket han kan. Det gick bra. Sussie visade att han hade godis med sig. Han springer något fortare till henne och sätter sig snyggt! Han springer fint tillbaka också! Tre gånger gjorde vi budföringen och sista gången tog vi hela ridvoltens längd kan det kanske vara 30m??? Får mäta nästa gång   Kanske bara är 20   Men han är nära "färdig" budföring i appelklass. Måste köra med husse hemma så han får in avståndet vilket jag inte tror är några problem. Senare öva på olika mottagare! 


För att starta appellen så har vi framförgåendet som vi inte har börjatt med. Apporteringen jobbar jag på, hoppet jobbar vi på. Spåret är han super på när han inte har noskvalster   Så det är lite pyssel kvar men det stora hela har han i alla fall. Kanske en start under sommaren är möjlig??? Vi får se    


Superkul att vi nu är igång! Hoppas att alla trivs i gruppen och vill köra vidare! Det vill i alla fall jag! 


Sen är jag tjuv också som tog en bild från Camilla på FB    

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards