Hundreda

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Så jäkla bra träning idag!!!!!

Av Emma Hammar - 8 februari 2012 14:02

Det blev hundmötesträning i Rimbo idag. Det gick riktigt riktigt bra! Är TOKNÖJD  


Hundmöte 1

En stor Rottis hane. Ska tillägga att Arrac är skiträdd för Rottisar. Jag såg aldrig hunden förren den var sett bakom oss. Rottisen började med ett valpgnäll till Arrac och Arrac svarade med ett valpgnäll tillbaka. Jag var inte beredd alls men jag gav honom beröm. Vi gick bara vidare och de kom upp bakom. Arrac hade svårt att släppa men han var trevlig i sitt spårk, ingen hög och ful svans som han brukar ha. Jag ställde oss lite längre bort och började belöna för att han titta på Rottisen. Smärtfritt och bra möte!


Hundmöte 2

En gul blandras typ labbe aktigt hanhund satt utanför Coop och tittade på dörren efter som ägare. Jättebra tänkte jag, den kommer ju strunta i Arrac. Vi stod ca 7m ifrån och tränade att Arrac ska titta och bearbeta. Nu kunde Arrac använda nosen och lukta och ta in dofter från den andr hunden som sitte med sidan till oss. BRA! Vi stod därbra länge tills ägaren kom. Arrac fiixade fin fint att fortsätta titta på hunden då den kom i rörsele och gick iväg.


Hundmöte 3

Direkt efter det mötet snubblade vi in på nästa då en hund satt utanför system bolaget och tittade på dörrarna efter husse där också. Någon liten extremt tjock spaniel typ. Här stod vi knasigt till men ca 12m från hunden stod vi. Lite pip från Arrac men han tittade fint. Jag gick lite så vi var i rörselse då han måste kunna göra detta i rörelse också. Hittils står han och jag bara stilla.


Hundmöte 4

Även det fjädre mötet blev det sista i en kedja av fyra möten. En pensionär med rullator och ett halvlitet ludd till hund kom. De skulle stanna vid bankomaten mittemot oss. Perfekt! Längre tid att träna! Arrac bearbetade det fint!


Efter det hunmötet gick vi till bilen. Arrac såg riktigt nöjd ut han själv. Han gick fint i kopplet brevid mig och såg glad ut. Annars brukar han dra som en tok när han mår dåligt eller är stressad! Om Arrac är lung så går han fint i koppel.


 

Arrac efter alla hundmötena. Han är sansad och har tid att undersöka dofter och kolla läget. Riktigt bra! Hur våra hundar blir efter ett hundmöte har betydelse hur de upplevde sina möten. Så det är inte över bara för att den andra hunden är borta. På bilden är han uppmärksam på det runt honom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards