Hundreda

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Ligger efter

Av Emma Hammar - 18 februari 2012 08:58

Jag skrev inte alls mycket om träningen i onsdags kväll. I torsdags blev det miljöräning och hundmöten, har jag inte heller skrivit om. Fick där 4 bra hundmöten och så tränade vi lite lydnad. Igår var det kaos för min del med det andra jobbet jag har. Så hundarna fick inte göra något alls.


IDAG   Blir det miljötränings promenad med mina fluffmonster vänner i Norrtälje!


Så nu blir det ladda med godis för hundmötesträning. Det gäller att ha mixade belönigar så man har variation och en hund som är nyfiken på sina belöningar och inte tröttnar!


Göra iordning godiset. Tuna bites och Snittarna har jag köpt på DjurMagazinet i Arninge!


 

En gott och blandat påse! Här i finns det:

- Tuna bites

- Leversnittar

- Korv

- Ost

- Arracs foder (lite bara)

- Några hårda frolic

- Kattfoder

- En blandning av andra hundfoder som jag fått av en kompis (en liten näve bara)

- Torkad strupe

- Torkad lunga


Alltså minst 10 olika sorter. Fodermixen bara den är väl minst 6 olika sorter så det är en smakblandning på minst 15 olika sorter! Det här en en bra blandning! Vill dock bara säga OBS! Ni ser flera olika foder, nej det är LITE av alla foderkulor. Det fungerar inte att träna hundmöten med tråkiga foderkulor. Men några kan man ha i och det blandas också. Det är mest av det gottaste godiset. Detta är en påse på ca 5dl. När man går ut och tränar ska man ha FÖR mycket godis med sig så man är säker på att det räcker till träningen, framförallt i hundmötesträning. Det blir jobbigt om man står där och är fullt upp och så tar det slut? Hellre för mycket än för lite!


Då får vi se vad den här dagen har att bjuda på   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards