Hundreda

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Arrac på kurs

Av Emma Hammar - 26 februari 2012 11:40

Min plan igår var rätt så bra, lite små justeringar bara på momenten jag hade tänkt träna annars var det som jag hade tänkt. Jag hade honom bara inne 1,5h det räckte gott och väl! Jag kan nog tycka att jag borde ha avsultat efter 1h och 15min eftersom han var så trött!


Han var jättestressad när han först kom in. Han fick en reaktion på Jack!? Han såg visserligen bara Jacks rumpa (Jack är Arracs bästa kompis) Så med andra ord så när Arrac är stressad så tittar han inte ordentligt, han använder inte öron eller nos han bara reagerar! När jag riktade upp honom så hanvar tvungen att titta såg han lite dum ut när han insåg att han skällt på sin bästa kompis  


Men vad lärde jag mig av detta? Jo att jag jobbar ännu hårdare med honom från dörren och in! Idag är Arrac risig i kistan eftersom det blev så jäkla mycket godis igår!


 

Arrac på filten samt appotering med en köttbit av anka som störning på apporten!


Jag jobbade med filten och det la jag mest tungd på för att få ner honom i varv. Han fick pauser från filten med att göra annat så han inte spyr på filtträningen. Men han har mest sug mot filten och vet han inte vad han ska göra eller vad som förväntas av honom så går han och lägger sig på filten så det är bra! Det finns ett värde och sug till den!


Vi tränade lite lätta grunder i apporteringen. Vilket gick förvånasvärt dåligt! Han som är kung på apportering! Det var så mycket frustrationi Arrac så jag la unad apporten efter några försök. Jag vill ju inte förstöra apporterigen. Vi tränade på plattformen och när han stod där såg han några av hundarna men fortsatte att jobba, det är verkligen bra!


Vad ska jag göra annorlunda idag?


- Kortare pass, men tillräckligt långa så att han verkligen kommer ner i varv! Värje gång jag kommer ta in honom så kommer jag få börja om på noll. Detta också för att det ska bli mindre godis!

- Jobba aktivare redan från dörren!

- Byter ut apporteringen mot lättare koncentrationsövningar

- Fotposition gick så där igå, gör ett nytt försök nu dag 2


Arrac tränar på sin kära röda filt!  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards