Hundreda

Alla inlägg under mars 2012

Av Emma Hammar - 21 mars 2012 15:21

Arrac fitt ett nytt halsband som passar med sitt röda koppel. Det var ett just pris så hoppas på att det är kvalitet också   Det får tiden utvisa!


Av Emma Hammar - 21 mars 2012 12:36

Känns skönt att ha en hysad långpromenad (tidsmässigt) avklarat innan man sätter sig och jobbar. Jag får alltid dåligt samvete om jag inte varit ute med hundarna innan. Men nu sitter jag med lite bokföring, avskyr att lägga på hög! Det är en mycket liten hög eftersom jag alltid håller efter!


När det är färdig registrerat så ska jag ge mig på att börja lägga upp ett kursupplägg till ID-spårskursen som jag har nästa helg då jag är inhyrd som extren instruktör av MALKK   Så kul att göra kurser där det efterfrågas och efter önskemål! Så himla spännande! Jag ska också skriva i ordning ett kurskompendium som de kan läsa i lugn och ro hemma sen också efter att jag har hjärntvättat dem med spår  


Ikväll är det kursavslutning på valpkursen och koncentrationskursen    

Av Emma Hammar - 21 mars 2012 10:31

Vaknade av min själv vid 8 i morse   Riktigt trevligt! Jag masade mig upp och började gå ut med Arrac. Mötte grannen som var påväg till dagis med barnen så jag hängde med henne. Så Arrac fick en morgon promis på 3km vilket inte alls är illa! Annars brukar det väl handla om 300m på mogonen   Vi stod ju sen och snackade så vi var ute i solen 1h 10min  


En bra start på dagen, dock är jag trött och seg som vanligt men jag är uppe! Vi som ska komma igång igen att promenera igen då min rygg är lite bättre. bjuder på en bild på Arrac som tittar på alla barnen som sprang utanför dagis. Ja det syns inte på bilden men föräldrarna kanske inte blir så glada om jag tar bilder på deras barn   Så det blev ett litet pass med passivietsträning utanför dagiset. 


   

Av Emma Hammar - 20 mars 2012 11:04

Måndagar och tisdagar är extremt tråkiga hund- och bloggdagar. Fortfarande är jag extremt trött och har svårt att gå upp på morgonen (eller förmiddagen  )... Igår när jag kom hem somnade jag vilket resulterade i att Arrac inte fick sin Novafon behandling   Inte bra! 


Nu ska jag dra till jobbet och överleva dagen innan jag ens tänker tanken på att träna hund  


Tur att husse finns! Han gick promenad med dem igår   


Satt och tittade lite på gamla hundträningsfiler och hittade dem här då Arrac var 11v och fick sitt andra spår. Tyvärr var iinte husse riktigt med i machen och trodde att det var min rygg som skulle filmas och sen dog batteriet.... Men man ser ändå när han slutat leka med ormbuken att han tar spåret direkt och knatar iväg! Han ser ut som en lien kanin i sele   


Av Emma Hammar - 19 mars 2012 10:18

Lite stel efter all promenad igår. Det märks att man är ur form    Får gå en sväng till i kväll med Arrac så jag och han kommer tillbaka i spåret igen. Hoppas husse är lika bra som vanligt och promenerar dem under dagen  


Idag blir det bara

- Novafonen, vi ska upp till 20 min om dagen oh vi lyckades med 10 min i går. Arrac har nu börjat gilla den

- Slalom

- Promenad

- Sträcka ut bakbenen övningen


Roligare än så blir det inte   

Av Emma Hammar - 18 mars 2012 21:28

Jag har då gått längre än hunden idag, men över milen blev det. Startade dagen med Hundredas promenad i Norrtälje uta Arrac men jag är ju instruktören så det får räknas    Se ute i skogen 2h för privatträning i spår och nu en promenad på kvällen.


Hundreda promenaden 6km

Skogen + 2km

Kvällsrundan 3,8 km


Ja det är över milen idag och ont i ljumsken har jag... överansträngd. Men det är bara att köra på nu så man kommer i trim!

Av Emma Hammar - 18 mars 2012 17:13

Här kommer en liten filmsnutt från spåret igår. Hela filmen är för lång att se.


- 1 km

- Liggtid 3-4h

- Husse och Zelda spårläggare

- Många leksaker i spåret

- Mulet + 5 grader


Han slarvade mycket i början... Jag känner inte igen honom på sista tiden. Han kom igång efter ett tag och här på filmen var det väl hyfsat. Bättre mot slutet. Men det blir att träna flera korta spår med starter, kort lina och jobba in honom i kärnan igen. Han har börjat missa föremålen ibland också vilket är illa! Förut kunde jag säga att han missade ALDRIG.... men det är ett minne blott....


Av Emma Hammar - 17 mars 2012 17:57

Inkommen från ett spår. Var ute 1h och vi gick totalt 2,5km vilket verkligen räcker eftersom det är första dagen jag är ute och rör mig sen jag blev sjuk. Jag har knappt gått några promenader under hela vintern heller pga av min rygg. Det är husse som promenerar hundarna... Spåret var 1km långt som husse la tidiagre tillsammans med Zelda så hon har också fått sin motion för dagen!


Husse följde med och filmade så ska ladda upp på datorn nu så hoppas jag ni får en filmsnutt ikväll   lägger nog inte upp hela spåret, det ärfår lång film för youtube iaf. 


Ses sen!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards