Hundreda

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Emma Hammar - 4 december 2012 14:25

Det blev en timme i snöväder. Det blev blandad terräng mest på plogad skogsväg men också i snö på ängar. Vi tog med oss mamma och Nanook också!

Jag har sista veckan suttit och kollat på nästa år hur jag ska lägga upp mina kurser, tävlingar och vilka kurser jag ska gå! Jag ska gå kurser för minst fem för mig helt nya instruktörer och nya spännande kurser! Jag är så taggad för nästa år 2013 :D

Det nya året kommer verkligen att starta på en gång med ett nyårsläger hos Nordiska Hund i norrland i fem dagar! Jag, Robert och båda hundarna åker upp :) Det kommer bli specialsök, spår och inlärning! Är så sjuk taggad!!! Sen kommer kurser med Maria Brandel, Ulrika Norell, Åsa Jakobsson, Siv Svendsen :) sen är det tre instruktörer i Norrland!

Av Emma Hammar - 4 december 2012 00:23

Hel dag för mig och hundarna med rehab. Hela eftermiddagen spenderades i Vallentuna för att gå igenom båda hundarna men även mig själv och min rygg. För min egen del kan jag säga att jag fortfranade har mycket ont och jag vet inte riktigt hur jag ska komma ur detta. Sen till det mer intressanta om vovvarna!


Arrac är mycket bättre! Känns så skönt! Det är fortfarande massor med jobb som vi har framför oss men han är betydligt bättre så jag blev så glad! Där han har mest ont är höger armbåge som blev mycket illa biten av Rottisen med flera hugg. Där ömmar han mest och ett ställa på ryggen. Han är jämnare musklad i bakbenen nu. Så massor som är bra, vi ät påbäg åt rätt håll!


Zelda fick sitt försa besök hos Jessica. Jag har ju gått hos några olika med Zelda för att cheka igenom henne då jag vet att hon har artros i bogleder och armbågar. Jag har fått höra så mycket skit om Zelda under åren och kände att det är dags att Jessica får kolla igenom henne då jag har fått stort förtroende för henne! Hon var mycket orolig över Zeldas bakdel och rygg... Hon har ont, vilket jag vet! Hon tyckte att bakdelen kändes värre än i fram. Smärtstillande är ett måste och gärna en röntgen så det är bara att ringa veterinär i morgon och boka tid... Sen prata med vet och se vad vi kommer fram till. Så smärtstillande är ett måste om hon ska hänge med ett tag till annars är nog hennes kropp slut   Men innan vi drar för hastade slutsatser så är det vet. besök och smärtlindring först och sen får vi se hur hon fungerar på det och ta det därifrån!


Det är inte lätt med djur... Ursch! Vad ska jag göra utan min underbara Zelda?! Måste försöka och ge henne en chans!


Arrac får sin massage och genomgång av Jessica idag. Han tycker att det är mysigt    Han var den ända av oss tre som hade goda besked att lämna.

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards