Hundreda

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Emma Hammar - 10 december 2012 23:00

Igår var jag, Zelda, mamma och Nanook på rallykursen som är jätterolig! Det är så härligt att bara gå kurs ibland! Jag vet inte vad som är bäst, att hålla kurs eller att gå kurs    Vi går kursen för Carro och jag gillar verkligen upplägget!


En av de andra var snäll och filmade när jag och Zelda skulle testa på en tävlingsmässig bana utan belöningar, ja tävlingsträna helt enkelt. Det kändes jättebra! Jag är lite hård på mig själv coh vill allatid ha allt perfekt vilket är en bit kvar    Men jag och Zelda satte igång och träna på alvar för fem vekor sedan och så här ser det ut nu. Bästa Mastiffen!



Jag fick en bra feedback av Carro och de andra deltagarna och hade en givande dialog om hur jag och Zelda ska bli ännu bättre!


- Träna inmascher på plan (andra gången vi gör det idag så det finns mycket att jobba på där!)

- Vänster svängar och bakdelskontroll måste bättras på ordentligt. Tittar hon fram så missar hon att vi ska svänga   

- Carro gillar att jag inte tjatar på henne när det går knasigt   

- Tänka på mitt tempo och mina steg så de inte blir för hetsiga för Zeldas del.

- Handtarget på sträckor? Den måste jag fundera på...

- Uppmärksamhetsljud som fungerar när jag tappar Zelda!

- Tempoväxlingar

- Fundera på hennes uthållighet med kontakten en hel bana


Ja det var vad vi pratade om efter denna runda. Jag behöver ju träna in sitt, stå ordentligt för den kan hon inte vid sidan än. Sen gjorde jag fel vid en skylt också. Men Hon är så duktig och hon tycker att det är sååå KUL!!!!


Det tråkiga är att det är sista gången nästa vecka   

Av Emma Hammar - 10 december 2012 01:36

Arrac och jag slängde oss in i en tricktävling i sista minuten hos Freestylehundar. Vi startade i förrigår och lämnade detta bidrag igår då jag trodde var sista dagen, men det var ju tydligen idag    Så hade jag haft koll på datumen så kunde jag ju ha tränat ännu mer på det!




Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards