Hundreda

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Emma Hammar - 6 december 2012 23:11

Har varit lite orolig för Zelda på sista tiden så Jessica fick kolla igenom henne och hon behöver smärtstillande och gärna en röntgen. Så idag bar det av till Albano genom snödrivorna! Jag fick träffa Maria på Albano som också tyckte att Zelda skulle röntgas. Mycket trevlig veterinär!


Plåtarna såg fina ut för det mesta, en artros i vänster höft vilket hon tyckte var synd då Zelda verkar vara mest irriterad i höger armbåge där hon har artros sen tidigare. Eftersom hundar avbelastar diagonalt så blir det kanske lite jobbigt med höger fram och vänster bak? Vi fick också en sjukgymnast som kände igenom Zelda och gav tips och råd. Men jag håller mig till Jessica som jag känner fullt förtroende för! Kändes lite som sjukgymnasten ville att jag skulle gå hos henne flera gånger i veckan och testa både det ena och det andra.


Så vad nu? Om jag fick till allt rätt så blir det Rimadyl i 30 dagar. Vila i 14 dagar så det antiinflammatoriska hinner kicka in. Sen är det frågan om hon ska kvarstå på detta eller prova cartrophen injektioner. Ett fysträningsprogram är ett måste! Massage måste hon ha på ländrygg och höften (gärna hela kroppen). Det var det jag fick ihop av vad som sades idag. Måste prata med Jessica och lägga en plan för Zelda. Det var lite olika tycken om hur Zelda egentligen mår...    Vilket gör mig lite förvirrad!? Så jag behöver lite rätsida på det hela   


Fick Zeldas röntgenbilder! Jag hade velat ha Arracs också    Kanske kan fråga i efterhand om man kan få dem med! Kan ju alltid vara bra att ha allt på sina egna hundar själv också!


Zeldas rygg och höfter, man ser att det är artros i vänster höft. Maria tycker att det är en lindrig måttlig artros.


   

Zeldas ena knä, har ingen koll på vilket som är vilket   


 

Zeldas andra knä. Hon har en liten "tagg" på båda knäna som troligen är kalkpålagringar?


Zeldas ryggrad


Ryggraden från sidan, ingen Spondylos så långt ögat når! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards