Hundreda

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Emma Hammar - 1 december 2011 19:55

Idag blev det ett asfalt spår i Vallentuna vid sportcentrum! Jag försökte filma och fota lite med iPhonen samtidigt. Det var ju ingen dirket terräng att tänka på    Låter bilderna tala!


Liggtid: 3h

Längd: 500-600m

Pinnar: 3 st

Vinklar: 6st och väldigt nära varandra... så som man går på gångbanor...

Väder: 7 grader, mulet och STARK vind!


Här börjar spåret. Syns det?


Filmen!!!


Väldigt hög nog i början! Den blev bättre mot slutet   Nu försökte han ta de lättaste vägarna ibland och då "stänger han av" nosen och det har man inte råd med i ett spår som detta! Jag knäpper av filmen precis när han plockar upp första pinnen!


Jag gick faktiskt bredvid trappan till vänster 5m. Men det var hård vind från just vänster!


En fin låg nos kom efter halva spåret! Det är också motvind   

Han tuffar på i bestämda steg!

Hörru grabben nu är det lite utanför, kolla molekylerna klart... Han kollar spåret i vindens riktning.

Titta matte jag klarade det!!!! Suddig bild men en lycklig hund! 


Arrac fick verkligen koncentrera sig idag. Han såg skogen längre bort bakom parkeringen och skulle promt dit när han såg selet. testade ett spårupptag men då gick han över... Jag pekade på marken och sa spår. Han tittad epå mig och sa nått i stil med "- va, ska jag spåra på detta? Coolt!" Hihi jag har inte en susning av vad han tänkte men nog tittade han allt på mig! Han var osäker och tyckte miljön var lite jobbig så här blev det spår och miljöträning i ett! Jättebra träning för honom!


När han var klart han så STOLT över sig själv! Han hade vuxit en decimeter! Nog var han medveten om att det var svårare än i skogen. Jag har ju sett att han "slarvar" detta år i spåret och är en ekonom helt enkelt. Men det går inte här och jag håller emot mycket i linan så han inte ska sväva iväg! Ska bli kul och se nästa gång vi gör ett likande spår och se hur arbetet ser ut då?!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards