Hundreda

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Emma Hammar - 17 december 2011 12:53

Nu ska jag hänga ut stackars husse.... Han skulle lägga ett spår på 500m och använder sig av appen runkeeper så man se hur långt det är. Jag sa att han skulle lägga ett spår på 500m och sen ett slutföremål. Han ringer mig och frågar om 0,5km är 500m. Jag svarar ja och han tyckte att det var kort så nu stod mätaren på 1,35km hehe    Hans längsta spår har bara varit på 1 km.


Det jag skulle testa är att helt coh hållet ta spåret utan att husse följer med och se om jag klarar att lita på min hund. Nu skulle det promt vara 500m så han fick lägga ett till   Så Arrac får du två spår idag, det kommer bli närmare 2km spår idag   I ösregn! Det är alltid lika spännande vad det blir då husse fixar   Han får gå med i det längsta spåret då det bara finns ett slutföremål, en svart tändare så vi inte går över den, känns taskigt om han jobbar på så långt utan föremål. 


Spännande! Återkommer med uppdatering!  

Av Emma Hammar - 17 december 2011 12:43

Ja bloggandet har vekligen svalnat av här... Jag har väldigt lite inspiration och känner att jag har tappat gnistan lite. Hundträningen går trögt då jag har haft diverse motgångar och jobbat i stort sett 7 dagar i veckan under snart 2 års tid. Jag orkar inte hålla samma tempo längre. Nu har jag dock sett till att jag är ledig nu under helgen och onsdag och torsdag före jul. Ska bara köra buss då jag måste, träna mina egna hundar så mycket som min rygg tillåter och sen bara ta det lugnt!


Jo jag vill måla också :) Skulle vilja bli klar med både Cavalierna och Schäfern innan jul, får se... Sen har jag ytterliggare beställningar som ligger och väntar  


Så här långt har jag kommit nu. Det är inte mycket kvar nu   


     

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards