Hundreda

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Emma Hammar - 1 oktober 2012 18:35

Har precis gjort ett varsitt halsband till mina katter. Jag fick hem ny tråd idag nämligen svart med reflex! Vill att de ska synas i mörkret lite bättre då de mest kör "chicken rece" med bilarna ute på stora vägen där alla kör fortare än 70km/h!


Halsbanden är 1,8cm bred med säkerhetsspänne som går upp om katten fastnar ute samt en liten D-ring som man kan fästa namnbricka eller vad man vill. Jag tänkte nog skaffa namnbricka med telefon nummer så folk vet var de hör hemma om det skulle hända något...


Det kommer att gå att beställa hundhalsband med reflx men de kommer att bli lite dyrare då reflexen kostade mycket att köpa in. Mer info om det kommer senare!


PRIS: 79 kr till katten!


 

Av Emma Hammar - 1 oktober 2012 15:54

Kul att ha en kompis nära så man kan få sällskap på promenader :) hon går med sina tre hundar varav den minsta sitter i en ryggsäck :) en bild på lilla Diva!




Av Emma Hammar - 1 oktober 2012 11:44

Finner ingen insiration till någonting alls just nu. Energin är i stort sett slut. Ryggen värker och jag har en miljonsaker att göra och är sjukskriven från busskörning. Detta påverkar helt klart mina hundar också!


Nu har jag fyllt i rehab schemat i 4 veckor och jag har gjort mitt allra bästa! Det är väldigt svårt! Jag tycker att det är godkänt men vad jag tycker har inte så stor betydelse så jag får se i mogron vad Jessica säger. Jag har sett beteende förändringar på Arrac. Jag vet inte hur stor del av detta är hans bakre tå som han har slickat sönder. Han reagerar på en led i tån eller så stramar det bara i huden då han har slickat så det blivit ett sår...


Jag har legat lugnt med hundmötesträningen då jag sett att han inte har mått bra sen vi gick på ralyutbildningen. Han tyckte det var så jobbigt med alla hundarna där och var stressad några veckor efter det. Han började äta mer mat ca 1,5v efter det då han behöver fylla på med energin som har gått åt att vara stressad. Sen har det hänt små saker och har gjort att den stressen hänger kvar. Han är väldigt låg förtillfället och visar beteednen som jag aldrig har sett på honom. Han blir låg även vid träning, han är misstänksam om jag säger att vi ska träna. Annars så kommer han som ett skott när jag säger att vi ska träna! HAN ÄLSKAR ATT TRÄNA!!!! Så han mår het enkelt inte bra! De gånger i hans liv då han ratat träning har det visat sig att han är skadad eller är sjuk.


Vi ska ge oss på lite rally idag så får vi se om han tycker det är kul idag   


Så imorgon ska han till sin sjukgymnast och Sotis min katt ska till veterinären då jag tror att han är sjuk.... Inte alls kul!


Hoppas att jag kan bjuda på ett roligare inlägg senare idag!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards