Hundreda

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Emma Hammar - 6 oktober 2012 21:22

Om det inte vore för mamma hade jag aldrig orkat gå ut men hon peppade mig och tyckte att vi skulle träna på banor. Jag tar med mig båda hundarna ut och bygger bana. Det var verkligen fint väder och frisk luft! Det var verkligen bra för både feber och huvudvärk. Att träna hund är medicin om man tränar med måtta! Nu mår jag lite bättre   


Första passet hade jag Arrac kopplad men kastade bort det och tränade lös istället! Han går ju i koppel jämt nu i sin rehab och han har full koll på att han är lös även om han går fot. Nu när det är underkontrollerade former måste han få känna att han är lös också! Har skrivit massa saker vi måste träna på i dagboken också. Fotgåendet är fortfarande vår svagaste moment... Inte fokusmässigt men positionen är för långt fram. Har belönat rätt position lite hemma och det har gett lite resultat då han här på flera bilder går väldigt fint   


Bjuder på massa bilder från träningen. Hanna har tagit bilderna på mig och mina hundar och jag har fotat mamma och Nanook.


Fin fokus och bra position!


En 270 grader höge, snävt och fin fokus


En bra vänstersväng


Nu var det där med att följa med backande matte... Han vill helst in i position och backa med mig    Han får vänta med det till avancerad klass!


Arrac är oskyldig till att välta konen, Zelda slog till den innan. Arrac följer fint!


Spiralen


Sitt framför och höger ingång


Zelda klar för start!


Zelda har inge problem med tre steg bak, plätt lätt!


Spiralen, Zelda hänger med i svängarna!


Fin kontakt efter allt backande


Fin kontakt efter "tysksvängen"


Nanook fixar backandet bra!


Efter "tysksvängen", han är så glad för han älskar verklign det här!


Va duktiga mamma och Nanook är!


Nanook är nyss fylda 6 månader gammal så han är ju bara barnet. Här går de dubbelsprialen.


Vänster ingång sitt


 

Måste bara lägga till den tokiga bilden. Arrac ligger på filten och vill tydligen han sin belöning.... Hihi!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards