Hundreda

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Emma Hammar - 3 oktober 2012 15:24

Nu har Sotis lämnat oss på jorden. Jag och äskling har nu kommit hem till den del av flocken som lever kvar. Sotis somnade fridfullt i mitt knä. Han somnade först mycket djupt och snusade och små spann... Han fick slutligen en spruta till och hjärtat pickade snabbt tills det stannade. Han kände ingenting han sov så djupt! Jag hade örat mot honom och kände hur hans själ lämnade hans fina men svaga kropp. Nu är han stark, muskulös och ståtlig med sin svarta man igen. Jag är säker på att han kliver in i katthimlen som en kung, som ett stort svart lejon! Nu mår han bra, ingen smärta inget illamående, nu kissar han inte på sig, nu mår han som allra bäst!


Vi kommer sakna dig så mycket Sotis! Du var en speciell kissekatt som alla kommer ihåg, som alla gillar! Du kommer lämna ett stort tomrum efter dig som ingen kan fylla! Då står alltid på trappan, vedspisen eller för del delen i rabatten när man komer hem. Du hälsar en välkommen hem med ett maju! Du är alltid hungrig och vill ha mat, gärna lasagne som Katten Gustaf! Du håller mig alltid sällskap med allt kontorsarbete, när jag tecknar eller pysslar med något. Du hälper mig att planera hundkurser. Du lägger dig gärna på alla mina viktgaste papper när du kommer in med din leriga långa päls    Vem ska skita ner mina papper nu?! Vem ska jag nu fråga när jag sitter med bokföringsproblem? Vem ska ligga och spinna och hålla mig sällskap?


Vi kommer alltid att minnas dig för den speciella katt du är!   


 

Bild från vår sista tur i höstsolen idag! Solen sken endast för dig Sotis! När din själv lämnade oss drog mörka moln in över oss och regnet piskade på oss på vägen hem! Du lämnade oss inte obemärkt! Du klev in i himlen med full styrka!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards