Hundreda

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma Hammar - 10 augusti 2012 19:11

Jag slutar aldrig skratta när jag filttränar Arrac och efter ett tag ser det ut så här :D

Zelda korven!

Av Emma Hammar - 9 augusti 2012 23:34

Nu har jag gjort det första testet med de nya halsbanden. Arrac får testa det första om det är bra. Snart kommer man kunna beställa dessa av mig till son egen hund :)

www.hundreda.se

Av Emma Hammar - 9 augusti 2012 23:32

Nu har jag gjort det första testet med de nya halsbanden. Arrac får testa det första om det är bra. Snart kommer man kunna beställa dessa av mig till son egen hund :)

www.hundreda.se

Av Emma Hammar - 9 augusti 2012 21:35

Såg Zelda som beteende sig underligt då hon böjer huvudet ner... Det fångade mitt intresse så jag böjer mig ner och ser att det sticker ut 3 hela Nachochips ur läppen på henne! TJUV!!! Hon visste redan innan jag sett henne att hon gjort något dumt!

Hade hon gått förbi mig som vanligt så hade jag troligen inte märkt att käften var full med chips! Hon försa sig själv :P

Av Emma Hammar - 9 augusti 2012 00:40

Natten är sval och mörk, halvmånen lyser klart över oss. Dimman blir allt tätare och kryper sig närmare oss. Ljudet av hundarnas klor mot asfalten ekar bakom oss, vänder mig ständigt om då nackhåren reser sig och ser mig omkring. Ingen där, påminner mig om att det är ekot från mina hundar. Kan inte släppa känslan av att känna mig förföljd! Kommer av mig av ett blixtrande sken. Långt borta kan man se den svarta himlen med ännu svartare moln. Där bakom ser jag blixt och hör dunder. Ett oväder närmar sig. Lyssnar igen till ljudet av mina hundars andetag, tassteg och kedjor som slår mot deras nyinköpta namnskyltar när jag inser att vi är mitt på kyrkogården. Jag stannar upp och det blir alldeles tyst... Bara mina andetag. Plötsligt dyker det upp ett spöke!!!! Mohahahaaa!!!

Av Emma Hammar - 8 augusti 2012 21:35

Svängt runt i Norrtälje i stort sett hela dagen. Först den enda privatträningen jag tänker ha på semestern med en Problemhund som behöver min hjälp! Sen handla krukor trodde jag... Det var utplockat och fanns inte det jag ville ha!

Bowie hjälpte till på träningen som figgehund. Sen sätta upp annonslappar om höstens kurser. Därefter äntligen hundpromenad på 1h 20min och lite hundmötesträning.

Bra träning, inte så många hundar. En Svhnauzer, stor jakthund, två små hundar var typ det vi stötte på. Småhundarna mötte vi på en smal trottoar och de var max 1m från varandra i mötet. Arrac tittade och var duktig!!! De är visserligen små men det är hundar. Det var länge sedan han mötte en hund så nära! Det här var två på samma gång. Inget pip, utan va lugn i mötet, han skulle kunna bli ännu mer avslappnad. Stora hundar måste vi ha stort avstånd till.

Innan Öland såg han en Rottishane på 50-60m håll och då gjorde Arrac utfall. Så bra Rottisar måste vi hitta och träna med!

Lite bilder på en glad hund på promenad i stan!

Av Emma Hammar - 7 augusti 2012 23:46

Gör hundgodis till Arracs träning i morgon :D

Av Emma Hammar - 7 augusti 2012 18:24


Läs mer på hemsidan! www.hundreda.se

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards