Hundreda

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Emma Hammar - 9 augusti 2010 22:05

Va du än gör så är INTE Habanero. Vi hade en halv sådan frukt i vår wok till middagen idag, EN HALV. Det gick inte att äta maten, jag fick ont i magen (magkatarr så ska inte äta stark mat) det sved i ögonen, kliade i halsen och öronen. Det värsta var ändå att stå och laga maten. Ångorna från wokpannan var hemska, jag grät, hostade. Jag hade en duk över ansiktet och det hjälpte inte. 

  

Habanero världens starkaste chilifrukt


Ät den och du mår så här

Av Emma Hammar - 9 augusti 2010 16:08

Nu är jag äntligen färdig med proträttet och även min portfolio!


Så här ser den ut. Den är redigerad i Photoshop eftersom det var alldeles för mörk. Får se hur länge det dröjer innan jag sätter mig igen och tecknar   


Och så här blev resultatet för portfolion


Nu ska jag bara åka med portfolion till en frisör salong som har sagt att jag får ha den där, då de har stor rullning på kunder kom kommer dit och klipper sig. Så vill du se portfolion så får du gå och klippa dig hos "Fin i håret" i Rimbo.


Nu har jag suttit inne med detta hela dagen så nu börjar det bli dags att träna lilla Arrac som bara har legat här och haft tråkigt. Vilket också är bra att träna på när man är en livlig liten Aussie. Han börjar bli ganska duktig på att "bara ligga" stilla i flera timmar. Så länge han också aktiveras så kanske han börjar mogna på sig      

Av Emma Hammar - 9 augusti 2010 12:46

I helgen drar jag och Camilla igång våra kurser. Det är första kantarellsökskursen för i år som startar på lördag.


Det finns 2 st platser kvar till kursen som vi håller i Riala - Norrtälje. 

Nästa kurs som har i Gillinge - Vallentuna är FULL! 


Sugen på att lära din hund söka kantareller åt dig och familjen så är det sista chansen för det här året redan NU i helgen! 


Mer att läsa finns på min hemsida. 


SPÅRLÄGRET drar också igång den 10-12 september, det finns platser kvar! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards