Hundreda

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Emma Hammar - 16 augusti 2010 19:59

Hmm... sitter och funderar på Arracs spårarbete. Han är superduktig och har en riktig kämpar glöd. Men nu har han verkat lite "trött" när han spårar. Kan vara så att jag tränar lite för mycket med honom. Är lite inne på att inte spåra på minst en vecka eller två. Men om det inte är trötthet så är det dumt att sluta...


Han tar sina egna små micro pauser i spåret han har gjort det i tre spår nu, inte på varje spår men jag har börjat se ett mönster. Antingen är han helt enkelt trött eftersom jag tränar någonting nästan varje dag. Eller så har han får för stor kostym av mig, jag avancerar ganska fort med honom så kan ju vara det också. 


Än så länge är det ingen större fara, men jag börjar se tendenserna nu ock då är det dags att göra något åt det så han inte får en målbild i spåret att han kan lalla runt. Den risken är ju i för sig liten då han älskar att spåra!


  

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards