Hundreda

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Emma Hammar - 22 augusti 2010 18:27

Jag drömmer om något, sängen är mjuk och varm. Någonting tränger in i mitt undermedvetna. Jag börjar långsamt vakna upp. Känner doften, ja nu känner jag doften av nybakade bullar!


Ja kan ni tro att min kille står och bakar kanelbullar på morgon   Hur härligt är det inte att kliva upp och sätta sig i soffan, serverad frukost och avsluta med en varm nybakad bulle! Han är för bra för att vara sann min kille! 


Nytta har vi gjort idag. Vet inte vad som flög i mig men jag började putsa fönsterna! Robert hakade snart på och började hjälpa mig. Jag nådde inte ända upp utifrån, men det gjorde han. 


Tränat har vi gjort idag också - SPÅRAT!


Han fick två spår med två olika spårläggare. Båda spåren med spårupptag. Fösta spåret var kort, 100-150m, 45min liggtid och det andra var över 200m kanske 250m och 1h liggtid. 


Spår 1 

Första spårupptaget var perfekt! Vi gick i skogen, i hög fart och så tvärnitade han mitt i spårkärnan och utan att blinka vek han snabbt åt vänster och spårade på! Det var rätt håll och han kollade inte ens åt höger. 


Spår 2 

Han var lite seg i andra spåret (seg för att vara Arrac) Han gjorde ett bra upptag men det första var bättre. Han virrade bort sig i en vinkel men löste det själv. 


Han spårar bra som vanligt min lilla plutt. 


Nu är han nere och busar, nä jag tror faktiskt att han ligger och vilar. Han har börjar mogna lite den senaste tiden. Nu är det inte full fart precis hela tiden längre. Om han röjde nonstopp alltså 100% tidigare så busar han nu bara 30%. Ja det är fortfarande mycket bus tycker folk som kommer hem till oss. Men vi vet hur han var från början och det är så skönt nu, han kan vara lugn i flera timmar utan bus! Så nu kan jag sitta och jobba framför datorn eller se på TV i lugn och ro. Men sen så jobbar jag ju mycket med honom så han är ju stimulerad ordentligt också   


Avslutar med en ny bild, 11 månaders bilden är äntligen här   


  

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards