Hundreda

Alla inlägg under januari 2011

Av Emma Hammar - 6 januari 2011 20:39

Gjorde en snygg träningsplan på datorn och skrev ut. Gjorde träningsdagböcker att fylla i. Laddade kameran och skulle träna...


... var fanns min motivation? 


Tränade lite och insåg att jag är helt ur balans. Jag är nog rätt påverkad av hela min situation just nu. Nu behöver jag en hundtränare som kan hjälpa mig och peppa mig, ge mig råd och vara ett stöd... 


Jag la ner träningen innan jag har sabbat för mycket... 


- JAG VILL UT I SKOGEN OCH SPÅRA!!! Bort med den här jädrans snön! 

Av Emma Hammar - 6 januari 2011 12:35



Vill du se någon bra film i kväll eller till helgen så kan jag rekommendera ett par filmer jag såg förra veckan (blir mycket filmer nu när jag är sjukskriven) 


 

"The Experiment" och "RED"

Av Emma Hammar - 6 januari 2011 11:49

Det var inte så kul väder ute idag så det blir nog inte så lång promenad som igår. Tänkte träna lite inomhus idag. 


Ska fokusera på Hopp-stå och apporteringen. Där har vi mycket kvar att utveckla. Jag vill stärka grunderna mer och titta på vilken fokus och attityd han har till träningen! Ska försöka filma lite också   


Många av er är säkert ledig idag så vad ska ni hitta på med era vovvar? 

Av Emma Hammar - 5 januari 2011 22:45



Nu har jag beställt dessa Lundhags byxor!



Lackade ur idag när det var plusgrader och jag blev dyngsur... Men inte Sanna som har dessa byxkor   Har länge tittat på Lundhags brallor och nu var dessa inte så fasligt dyra!

Av Emma Hammar - 5 januari 2011 19:58



Tack till alla fina mail, kommentarer och hälsningar! Det känns skönt att få lite stöd nu när allt känns lite skit... 


Alla som känner mig VET att jag är lite galen så hur ska jag fixa att sitta still? Det är en utmaning! Men det känns bra att ni finns där ute alla mina vänner    

Av Emma Hammar - 5 januari 2011 19:50

Idag kom Sanna och Viggo förbi och lekte lite. Jättebra nu när jag inte kan göra så mycket med Arrac. Vi gick en promenad på 1,5 timmar och de sprang lösa hela tiden och röjde! Vilka snökokor de fick i rumpan!!! Det var ju + grader jö   


Viggo är en stor kille för sin sort. Han är en 40kg Flat hane, hög och lång är han. Så han är lite mer än dubbelt så stor som lill Arrac. Tur att han bor med Zelda som är ÄNNU större    Grabbarna gillade varandra och det är jätte trevligt! Arrac har träffat så mycket otrevliga hundar på sistone så det är bra att han nu har en till hund på "tycka om" listan!


Arrac är lite ledsen att matte inte kan kampa med honom så Viggo tröstade honom lite genom att han kampade med Arrac! 



Skitkul att läsa grabbarnas språk också! Jag är ju lite nörd när det gäller beteenden   

Av Emma Hammar - 5 januari 2011 10:04

Ja då var jag handikappad! 



Nä inte riktigt men jag var hos sjukgymnasten igår och utlåtandet var att jag absolut INTE får gå och jobba än! Jag har oroväckande svullnader i nacken och troligtvis en muskelbristning i vänster axel...


Det jag får göra är att

  • Ut och gå
  • Röra mig försiktigt utan belastning
  • Vila 

Det jag inte får göra är en längre lista....

  • Inte lyfta
  • Inte böja haken mot bröstet eller titta upp i taket
  • Inte diska, städa, laga mat eller nått sådant...
  • Inte gå med hundarna kopplade... drag kan första axlar och nacke ännu mer!
  • Inte kampa med Arrac
  • Inte göra någonting som innebär belastning...

Det här känns jättekul.... eller inte! Har inte råd att vara hemma så nu får jag passa mig ordentligt så läkningen i axeln skyndas på! Gick till läkaren och nu är jag sjukskriven i nästan 3 veckor till...


Så nu måste jag tänka om en helt del i min och Arracs träning! Kommer ett nytt inlägg om hur jag tänker fixa det, ska tänka lite först  


Vi får lite hund besök idag så Arrac kommer att få leka av sig lite   

Av Emma Hammar - 4 januari 2011 14:12

Någon som har betydligt roligare inlägg än jag för tillfället är Camilla som uppdaterar hur det går för Jack! Arracs nya kompis   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards