Hundreda

Alla inlägg under januari 2011

Av Emma Hammar - 13 januari 2011 11:37

Nu har jag äntligen bestämt mig för vilka tävlingar jag och Arrac ska starta klass1!


  • Debuten 7 maj - Österåkers BK 
  • 14 maj - Nacka BK 
  • 18 maj - Södertälje BK 

Nu är det bara att träna på! Nu räknar jag ju med att jag ska lära mig MASSOR på lydnadsutbildningen. Så en hel del spärrar borde släppa nu när jag ska lära mig klass1 - elit! Så om jag tränar ordentligt och att allt stämmer på tväling så behöver jag inte fler tävlingar för att få LP1    Det vore ju en skön tanke i alla fall!


Nu är jag extremt tävlingsinriktad och jag VET att det kan hända massor med saker på tävling som jag inte kan träna på. Men jag vill att på träning så ska vi ha 10:or på alla moment och vi ska tävlingsträna så mycket det bara går. När jag tänker på tävling så ser jag mig själv få höga poäng och ett första pris! Det är så jag förbereder mig när jag tävlar.


Hundsporten är ju ny för mig i tävlingssammanhang. men jag har tävlat massor under mina år i idrott! Jag ser alltid mig själv när jag vinner! Jag springer först över mållinjen! Nu är det långt ifrån att jag har vunnit allt jag har tävlat i men jag har nästan alltid presterat bra! På många tävlingar så slog jag ofta mina personliga rekord och gjorde bättre ifrån mig på tävling än vad jag har lyckats med på tävling! När detta händer är jag så OTROLIGT nöjd även om jag inte ens fick en placering!


Eftersom det fungerar så bra för mig så tänker jag köra likadant i hundtävling! Jag har inställningen att klara LP1 på tre tävlingar! Sen kommer tiden att utvisa hur det kommer att bli. Kanske för jag inte ett enda första pris på dessa tävlingar. Men det låter jag ligga långt in i bakhuvudet. Det är inget som jag tänker låta störa min fokus på tävling! Kan låta kaxigt men sån är jag. Jag är ingen dålig förlorare. Om det inte går så bra tar jag alltid med mig det som jag behöver förbättra och fixar det tills nästa gång. Så länge jag gör mitt bästa och lite till så är jag nöjd! Men jag vill ju vinna   


Jag är en TÄVLINGS människa!!! Here we com! 

Av Emma Hammar - 12 januari 2011 19:35

Har fortfarande inget att göra. Har snackat i telefon med några kompisar. En var på sitt första ultraljud idag och allt var jättebra med lilla bebisen   Så hennes dag är gjord!    En annan har berättat om dagens framsteg med en liten viss valp   En tredje har bara folk som klagar på jobbet    En fjärde som berättade om sin dag på jobbet. 


Jag fick frågan vad jag har gjort... mitt svar blev "nöter på golvet"! Efter det svaret fick jag en order om att baka   Jag gillar inte att baka och ännu mindre att äta det som kommer ur ugnen    Hon ville att jag skulle bjuda henne på nått nybakt på lördag... 


Vad ska jag då baka? Förslag? 


Nu tänker jag äta middag - Jag älskar att äta när jag har tråkigt! Jag förstår inte varför jag är så smal så som jag trycker i mig    Jag har redan ätit middag vid 17 men nu vill jag ha middag igen! Tänker nog se en film eller se på tv. Tänkte först om jag skulle träna apportering med Arrac och Zelda. Kanske efter maten, ska se om jag kan ge er en träningsfilm som får gottgöra detta extremt tråkiga blogginlägg! Hehe    

Av Emma Hammar - 12 januari 2011 14:00

Visste bloggar jag en del så man nästan kan tro att jag gör massor. Egentligen sitter jag bara vid datorn och har tvångsbeteenden. Jag sitter och kollar alla bloggar och hemsidor som jag brukar kolla och när jag är klar med det så börjar jag om och kollar igen om någon har uppdaterat... fast jag vet att alla är på jobben och ingen som skriver. När jag är klar med det så börjar det om igen, och ingen.... Så kul har jag om dagarna. Sen om det händer en lite liten grej så bloggar jag om det.  Men en del av er har säkert redan förstått det   


Det jag gör 90% av min vakna tid är att gå om kring som en osalig ande! 



Men idag var Sanna lite spontan och kom över med Viggo så vi gick en lång promenad på 1,5 h innan hon började jobbet! Mycket uppskattat    Det har ju faktiskt varit en hel del vänner på besök här sen olyckan och det värmer otroligt att ni finns!   



Nu är jag ny duschad efter svettig promenad och det känns riktigt bra! En bra start på den här dagen   


Fick en tid hos frisören i morgon. Jag kör på den ljusa frisyren jag la upp i bloggen här om dagen. Jag gillar inte att bli fotat men jag ska se om ni kanske kan få se hur det blev sen   


  • Nu till lösa problemet "vad ska jag göra nu"???
Av Emma Hammar - 12 januari 2011 09:25



Jag och Camilla ska hålla en klickerhelg 12-13 februari 6h för 750kr (normal pris 1200kr) tillsammans på Djurmagazinet i Arninge för att sedan ha en avanserad klicker till försommaren.


Missa inte chansen att lära dig eller förbättra dig med klickern som är ett bra verktyg i hundträning för att få snabbare resultat i din träning för en billig peng! 


För anmälan gå in på djurmagazinet eller maila info@harligahundliv.se 


Av Emma Hammar - 11 januari 2011 23:16

Har tränat lite hopp-stå idag. Lite framsteg sen sist. Men jag har inte tränat så mycket då jag bara blivit irriterad på att det inte har gått bra. Arrac har börjat pipa massor under träning. Så fort han får ett kommando piper han!


Så det jag har fokuserat på de senaste dagarna är små, små korta pass och tränar bara på hans attityd. Här var de senaste träningspasset idag och inte ett enda pip och en bra attityd. Jag har inte lagt så jättestor vikt på att göra momentet perfekt då attityden har varit det viktigaste! Nu har jag fått tillbaka lite tärnings lust   


Av Emma Hammar - 11 januari 2011 17:32

Jag har inte alls en knähund   


Arrac bara älskar att ligga i mitt knä när jag sitter vid datorn. Mys kille   

Av Emma Hammar - 11 januari 2011 14:43

Lite nytta måste man väl göra när man bara går hemma! Jag har storhandlat mat till katterna och hundmat - på foderbilen.se!    Det tog mig 5 minuter framför datorn att fixa! Orkar inte köra till Norrtälje för att köpa en påse kattmat som typ är slut   


Det är bra att man kan göra så mycket hemifrån nu för tiden!


Men nu är jag uttråkad igen... vad ska jag hitta på nu   ???

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards