Hundreda

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Semestern är slut

Av Emma Hammar - 12 augusti 2010 08:40

Ja då var semestern slut... Jag ska jobba idag... Ursch jag gillar inte mitt jobb alls och jag söker nya. För er som inte vet kör jag buss och det är världens sämsta arbetstider och arbetsförhållanden. 


Nä ursch blir bara så deprimerad av att tänka på det. Åker kl 11 så jag som är världens tröttmössa måste göra mig i ordning samt hundarna innan jag åker. 


Lite hundträning hade jag planerat innan jag sticker, om jag hinner. Har inte riktigt vaknat än   

 
 
Ingen bild

Camilla

12 augusti 2010 09:55

Nu kommer dryga jag =)

Tänk posetiva tankar =) så blir dagen lite bättre. Som att jag ska köpa valp =)

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

12 augusti 2010 10:44

Jag använder mig av ett Nikon AF Nikkor 50/1,8D och ett Nikon 70-300 f/4,5-5,6G AF-S VRII, det senare tog jag badbilderna med dock utan bildstabiliseringen som finns i det objektivet (kamerahuset har ingen). Egentligen skulle jag vilja ha ett telezoom objektiv som är lika ljuskänsligt som mitt 50mm eftersom man inte blir lika beroende av att ljuset måste vara perfekt för att få skarpa fartbilder, men de är ju så snuskigt dyra.
Vad använder du för objektiv?

http://aussiemonster.se

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

12 augusti 2010 11:04

Det beror ju lite på vad man ska fota men eftersom mina hundar är det som oftast fastnar på linsen ville jag ha telezoomen först. Macro kommer en dag det också ;)
Jag är ju absolut ingen expert men det är lite hur jag har tänkt är änsålänge ganska nöjd med objektivvalen då de täcker mitt vardagsbehov.

http://aussiemonster.se

 
Dirdib

Dirdib

12 augusti 2010 17:13

Du har en söt hund!

Kom in gärna till oss och säg till om du vill byta länkar

http://dirdib.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards