Hundreda

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Springa igen

Av Emma Hammar - 31 augusti 2010 11:13

Kom nyss in efter ett träningspass igen. Jag försökte ta det aningen lugnare än sist. Jag har haft känningar till förkylning i helgen, den försvann så kroppen besegrade en eventuell sjukdom. Men bäst att ta det lugnt i alla fall. 


Funderar på att skaffa ett baggen bälte och en bra sele till Arrac. Det är jättejobbigt att springa med koppel i handen. Framför allt då jag har en liten unghund som gärna vill dra lite till och från. Medan jag springer är han väldigt duktig, men så fort vi börjar gå så drar han igen. 


Efter halva sträckan så släppte jag honom lös, men jag vill ju helst att han ska springa hos mig. Den dagen polletten har fallit ner kan han få vara lös då han fokucerar på det vi håller på med. Han ska inte springa och leta fter vilt som han gjorde idag. Jag kunde bryta och kalla in honom, men det är inte så jag vill ha det, han ska springa hos mig. 


Med Baggen bälte får jag ju lite draghjälp också   


Så här såg mitt träningspass ut


Springa 20 min (intervall- springa-gå-spring...)

100 sit-ups

12  armhävningar

10 - triceps 

20 rygglyft 

Streching 


Tränings tid: 40 min


Ingen tog min utmaning - Klenisar   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards