Hundreda

Alla inlägg under januari 2011

Av Emma Hammar - 24 januari 2011 16:08

Vill du titta på en riktigt bra etolog så ska du se Per Jensen. Jag kollade nyss på en av hans föreläsningar som ligger ute på UR. 


Han pratar om hur rangordningen fungerar... Eller finns det rangordning?


Klicka här för att se den! 

Av Emma Hammar - 24 januari 2011 15:15

Jag vet inte hur jag kom på det men jag bara testade att kommendera "ligg" under en inkallning. Och ta mig fan på att hunden lägger sig!


Var tvungen att testa igen och nu filmade jag med mobilen! 



Visst är han duktig min lilla skitunge   

Av Emma Hammar - 24 januari 2011 13:35



Har nu gjort en till rolig leksak och den har gått igenom besiktning och kvalitets test av Arrac och var mycket uppskattad!


Detta är två leksaker i en!

Så här ser den ut. Den har två handtag med en förlängning och två tampar på änden att hålla/bita i. 


      

Arrac visar stolt upp användningsområdena. Du kan hålla i två handtag och hunden biter mellan så har du stöd och hunden får ett bra grepp! Men förlängningen sen så kan du hålla i ena handtaget och hunden kan få jaga de små tamparna och busa längre bort från dig!      


För vissa hundar är det jobbigt att leka nära och då är denna leksak perfekt. Du låter hunden jaga tamparna och kampa på litet avstånd från dig. När hunden sen börjar känna sig bekväm i att leka nära så har du leksaken med två handtag. Givetvis passar detta alla lekglada hundar då du har fler en ett sätt att välja att leka med din hund! Perfekt belöningsleksak! 


Leksakerna kommer att genomgå en värdering av Camilla så det blir rätt marknadsvärde på dem! Här går vi in seriöst   

Av Emma Hammar - 24 januari 2011 12:10

Nu ska jag börja jobba på halvtid i morgon. Det var en liten förändring i nacken men inget farligt. Ska se sen vad sjukgymnasten säger också. Men läkaren sa att det kommer bli en del sjukgymnastik för min del... Jag har fortfarande ont men kommer väl ha det ett tag till. 


Ska jobba fyra timmar i morgon, men det går inte så bra att få tag i någon på jobbet så jag kan tala om att jag kommer   

Av Emma Hammar - 23 januari 2011 21:12

Nu har sex leksaker tillverkats. Det blev några olika varianter och Arrac bara trånar efter dem!


Från vänster: (1) Röd/svart 1m fläta med handtag  (2) Röd/svart spiral 45 cm (3) Grön/svart 1m fläta med handtag och två "spröt"  (4) Svart/grön fläta 65 cm (5-6) Svart/grön fläta 30 cm


Har lite andra idéer också så det blir fler varianter på leksakerna. Som sagt så ska Arrac få några... kolla stackarn... han vill ju ha! Sen kommer jag att sälja till de som vill ha samt ha med mig på kurser till glömska deltagre    (men tro inte nu att ni kan strunta att ta med er leksaker   ) 

Av Emma Hammar - 23 januari 2011 18:03

Idag kom Gunnika och Diesel på besök för en långpromenad. Diesel är en mini Aussie på 10 kg om nästan hälften så liten som Arrac. Han har dock mycket päls så han ser inte så liten ut i jämförelse med min taniga lilla plutt. Bra bilder blev det också på träffen. Vi gick på ett helt nytt ställe som jag och Arrac inte varit på förr, fast jag bor här   


Det blir mycket bilder från dagens promenad så jag låter dem tala, då bilder säger mer än tusen ord!


Tänkte bjuda på en liten kul bildserie som visar på en flygande Arrac!


Arrac flyger in framför Diesel!

   

Springer ifrån...



Ja Diesel är där bakom!

    

Här  kommer de!  


Det var härligt att vara ute idag i solskenet och bara prata hund! Jag är så tacksam för alla som har varit så gulliga och hälsa på mig och liva upp stämningen här i sjukstugan! 


Jag och Gunnika har snackat om allt möjligt men det är väl typ 99% hund och träning hihi!


Jadå det blev fler bilder!


Här var när de släpptes lösa i början av promenaden

 Det syns vem som är yngst och spattigast. Arrac försöker fjäska och Diesel är lite svår flirtad.

  

Lekinvit från båda 


 

Aussies leker tufft, men jag lovar att detta var lek


Röj på ängen! Diesel var lite stött idag att Arrac var snabbare än honom. Jag tror han är van att vara den snabbaste hunden... Får fråga matte Gika!

  

Hit gick vi! Visst var det fint?! Sen vände vi och gick hem, bort från solen...


Sen gick vi in i värmen och drack varmt te och fikade på en kladdkaka som Robert hade bakat åt oss. Det var perfekt efter promenaden!


Jättekul att ni kom! Vi är trötta, belåtna och glada           

Av Emma Hammar - 23 januari 2011 11:46

Idag blir det pyssel. Har varit och köpt fleecefiltar och ska göra hundleksaker. Tänker göra och sälja också. Sälja på mina kurser och via hemsidan. Enkla men uppskattade leksaker. Kommer göra olika storlekar, tjocklekar, fäger, varianter så det finns lite att välja mellan. 


Perfekt att ha med sig på kurs också som instruktör, finns alltid någon som har glömt att ta med sig leksak!


Arrac är lite lätt galen och är instängd i en komposthage för han VILL leka med dessa   



  


Första leksaken är redan klar! Kolla färgen det är Hundredas egna leksaker   

Av Emma Hammar - 22 januari 2011 15:35

Hoppas att alla har en trevlig lördag. Alla bloggar ligger och vilar nu så det måste ju innebära att ni har roliga saker för er?! 


Väntar på uppdateringar och önskar alla en riktigt trevlig helg!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards