Hundreda

Alla inlägg under april 2011

Av Emma Hammar - 3 april 2011 19:23

Nu skakar jag inte längre men jag är fortfarande mycket arg och besviken. Jag Som tyckte igår att allt känndes så bra, vilket det också var! Men jag kuggade på en del av alla prov. Både jag och Camilla blev kuggade på den praktiska delen! 


Hundägaren som jag fick på provet gav mig MVG i helhetsbedömning och hon var HELT nöjd med min insats! Fick fina poäng på teori provet och en supersnygg träningsplan hade jag. 


Blir så nervös av att bli bedömd när någon står med papper och penna. Pressen kommer varje gång jag ser att det skrivs kommentarer i blocket. Jag tvekade i träningen och gjorde tabbar som jag tidigare inte gjort... 


Alltså inget diplom än... Ska kolla i kalendern och hitta en tid så snart som möjligt ock göra om skiten! 


Nu skiter jag i det här och tänker gräva ner mig i soffan, käka popcorn, dricka cola och se på film! Jag har ALDRIG misslyckats någonsin på ett prov så jag är rätt förbannad!

Av Emma Hammar - 3 april 2011 15:19




... förbannad! Orkar inte säga mer...

Av Emma Hammar - 3 april 2011 07:50

Nu är det bara hälften kvar idag som visserligen väger tungt men nu ger jag gärnet och tänker fasen fixa det här!!! Inget samtal igår vilket betyder en GODKÄND träningsplan!!!

Av Emma Hammar - 2 april 2011 20:55

Har varit ute och tränat här på eftermiddagen och hittade Sanna som kunde filma oss. Jag måste börja med att säga att nu bjuder jag på oss då man nästan får skämmas med HUR det ser ut! Så då var det sagt  


Tanken med dagens träning


  • Självkontroll - Han kan sticka lite hur som helst medan vi tränar och hämta sina egna belöningar. Nu lägger vi in extrenbelöning! Första passen behövdes han vara kopplad men det finns inte med på filmen.  
  • Uthållighet - Kan han jobba längre utan belöning? 
  • Kedjor - Måste börja kedja ihop moment eftersom det närmar sig tävlig. Får skita i att detaljerna inte sitter!



Kommentarer på träningen



  • Externbelöningen fick vi ju till! BRA! Jag hade inga krav alls på HUR detaljerna ska se ut då detta är nytt för lilla herrn. Så det gick riktigt bra. Jag sticker nu endast iväg på mitt "varsågod" och när jag klickar så stannar han kvar! - NÖJD så långt!
  • Jobba längre utan belöning gick ju också bra! Han faktist inte kört ett "så långt" pass i fria följet tidigare - Ja jag vet att passet var KORT men för oss var det långt! Men mycket mer ska till för att få ett pass i klass 1. 
  • Att kedja ihop gick också bra. Nu valde jag FF och läggandet. 

Kommentarer på det övriga

Ja vart ska jag börja...


  • Positionen ser ju rent sagt förjävlig ut! Vi jobbar på att få honom bakåt!
  • Alla skutt... inte bra - Han ser ju glad ut i alla fall  
  • Alla mina små konstiga ryckningar med huvudet innan jag påbörjar mitt fotgående... samt lite annat i kroppsspråket!
  • Mina "fot förflyttningar" i svängar och halter - TORRGÅ!!!
  • Segt läggande
  • Belöningstekninken
  • Kort sagt ALLT!!!
  • Men det viktigaste är ju att HA ROLIGT när vi tränar!!! Och det hade vi jö    
Av Emma Hammar - 2 april 2011 16:52

Nu är jag hemma efter första dagen med prov! 


Vi fick börja med en intervju på 2h med ett ekipage som våra lärare har valt ut åt oss. Jag fick en unghund som gör utfall mot hundar på promenaden och även en del människor. Jag var inte ett dugg nervös trots att det var prov. Det kändes som "jag har gjort detta förr" och därför var det helt naturligt från min egen sida   Ska bli jättespännande att träna dem i morgon!


Sen fick vi göra en träningsplan på till ekipaget när de hade gått. Efter det hade vi lunch!


Eftersom vi ska träna dem praktist det första vi gör i mogon så måste vi ju veta att träningplanen som vi gjorde är godkänd. Om något är oklart eller att vi gjort helt galet så ringer de oss under kvällen och så får vi göra en ny plan (då kuggar vi, men måste jag ekipaget den träning de behöver i morgon).


Så nu vill jag INTE ha ett samtal från mina lärare ikväll! Hör jag inget så är det en del som är godkänd!


Sen hade vi ett teoriprov på 2h och sen åkte vi hem!


I morgon väntar det praktiska provet med dagen hundar och sedan redovisning an examens arbetet och sedan en varsin fallbeskrivning.


Efter det får vi reda på om vi har klarat oss och får våra diplom  


Hur som helst så känns det jag har gjort idag mycket bra. Det känns som jag har klarat provet, intervjun kändes bra och jag tycker att min träningplan var bra. Men, men det visar ju sig snart     

Av Emma Hammar - 1 april 2011 23:41

Nu är det skönhetssömn innan examen i morgon! Får se om svaren hamnar under rätt fråga   

Av Emma Hammar - 1 april 2011 12:10

Var med och rösta på bilderna i Agrias tävling! Har några bilder där på Arrac! Diesel är med på en bild också så vinner den bilden så får vi dela på vinsten  


   

Av Emma Hammar - 1 april 2011 12:03

Känns verkligen som jag stresspluggar nu! Hare precis gjortklart mitt examensarbete som är en film av en hund med jaktproblem.



Den stora pärmen med alla anteckningar hänger med mig på jobbet idag! Är inte hemma förren vid tio snåret ikväll och då är det försent att plugga! Så allt måste läsas igenom minst en gång i alla fall!  


Hur ska det här gå? Jag känner mig säker när jag är ute och jobbar med problemhundar men att skriva prov är alltid nervöst och det kommer säker "kugg frågor" och så måste alla faktatermer också att sitta, de som man inte använder i dagligt tal!  


Plugga, plugga, PLUGGA!!!    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards