Hundreda

Alla inlägg under april 2011

Av Emma Hammar - 21 april 2011 09:21

Idag händer det lite saker i alla fall. Jag ska först in till Ågesta och jobba tillsammans med Åsa med en problemhund. Det kommer bli minst två tillfällen. Det kommer allstå inte bli något diplom idag heller oavsett hur bra det går, eftersom minst en gång till spelar in. NU får jag inte bli nervös för då gör man misstag. 


Sen är det kurs för mig och Arrac! Ska bli så roligt. Vi har redan missat 2 gånger då jag var i Vårgårda. Så hoppas lill ungen har vilat hjärnan färdigt!?

Av Emma Hammar - 20 april 2011 23:42

Mitt telefon nummer har legat nera idag. Jag hoppas det är åtgärdat tills i morgon! Maila mig om det är brådskande!


info@hundreda.se 

Av Emma Hammar - 20 april 2011 22:29

Det gick jättebra på kursen idag! Lite för lite tid känner jag bara... Får sätta upp en fortsättningkurs tror jag...


Först vill jag säga TACK så himla mycket till Gunnika och Diesel frö den fina presenten!!! Jag fick ett jättefint kaninskinn som Zelda och Arrac ska får leka med! Diesel har också en och jag såg den förut och ville ha en till mina vovvar. Då var de så GULLIGA att de köpte en till mig! Den var till och med inslagen   TACK!!! 


 


Här får Diesel visa upp sina "skills" för oss andra. Han ska visa "hakan i handen".

 

Snygga Zedar tränar klossen och bakdelkontroll.

 

Romeo är inte bara en charmör utan också en lydnadspudel!  


Stora fina Bubben tränar kloss han med! Ståtlig Aussie!


Va bra ni har varit idag! Gör era läxor så ska jag göra mina! Jag ska göra en film med omväntlockande samt visa hakan i marken.


Nu väntar pop corn och cola! 

Av Emma Hammar - 20 april 2011 15:41

Träningen går inte alls bra idag. Dessa dagar stöter vi alla på ibland. Eftersom Arrac's helg har varit tufft så lägger jag detta på hyllan tills i morgon då vi går på kurs! Man ska inte fortsätta om det hela tiden går smäre än vanligt. Nu har jag gjort några försök och vi kommer inte framåt! 


Tog ju aldrig några bilder förra gången på kursen så jag ska se om jag kan ta några ikväll och lägga ut. Om mina deltagare tycker att det är ok förståss! 

Av Emma Hammar - 20 april 2011 13:12

Nu tänkte jag gå ut och jobba med ställandet. Tycket att träningen går bakåt istället för framåt. Tänkte filma träningen och evtuellt lägga upp den på bloggen, det beror ju på hur illa det ser ut   


Jag har ju klickat för fel saker och han har fått ett segt ställande och dessutom tar några kliv! Gha!!! Vill ha ordning på detta nu!  

Av Emma Hammar - 19 april 2011 22:14

Morgondagen fullspäckad! Tills inbokningar bara försvan? Nu är det en lugn dag med bara en privatträning och en kurs på kvällen. 


Tycker det är tråkigt när det har blivit så många avbokningar i sista stund i privatlektioner, men de vill gärna ha en ny tid så snart som möjligt? Har flera ekipage som väntar på tider då jag är så fullbokad att jag knappt hinner med. När det bokas av så sent är det svårt att hitta någon annan som skulle kunna ha tagit den tiden... Mycket tråkigt!


Så i morgon ska jag ägna lite tid i solen i morgon med hundarna. Ska gå en sväng med Arrac i Rimbo tänkte jag. Tror han kan träna lite grann i morgon då han har varit rätt pigg här sen vi kom hem. Ingen storträning alls, den enegin sparar vi tills kursen på torsdag! Jag har ju missat att berätta att Arrac och jag går en kurs i Tävlingslydnad hos Carro på HundID. Lite kvalitetstid till oss själva! 

Av Emma Hammar - 19 april 2011 10:59

Inget kul händer idag, inget inplanerat i alla fall. Jag ska jobba och kör buss större delen av dagen. Arrac ska ändå vila efter helgen som tog på hans krafter. Han verkar vara sig själv igen men jag vet ju själv hur det tar på en att spy, ha diarrè samt att inte äta eller dricka något. Så ett par dagar till så han kan fylla på med ny energi igen. 


Känner lite press på oss inför lydnaden så jag är lite irriterad över att inte kunna träna. Någonstans hoppas jag på att flera dagars vila ska göra nytta så allt vi har tränat på sista tiden kan sjunka in...


Det visar sig   

Av Emma Hammar - 18 april 2011 22:29

Nu har jag äntligen efter en hel vinter lagt upp filmerna på Arrac's MH på hemsidan. Den har legat ute här på bloggen men det har tigit tid för mig att lägga den under Arrac's egen sida på hemsidan. Så här finns dom! 


Fick som en spark i röven när jag såg att 4 av Arrac's syskon hade varit på MH tillsammans! Även en till kull syster hade sitt MH här för någon vecka sedan också. NU om jag inte har räknat fel så är 6 av 9 kakor MH beskrivna! Ska bli jättekul att få se deras resultat sen också! 


Arrac säger grattis till alla syskon som verkar ha gjort fina MH!!!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards