Hundreda

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

Vallning - lektion 8

Av Emma Hammar - 6 oktober 2011 19:28

Nu har jag fixat lite bilder och sitter vid datorn! Igår var en galen dag men väl planerad så det var ingen stress men det fanns inget utrymme annat än det som var inplanerat. Idag blev halvgalen trots att den skulle vara lugn...


Men igår vallade vi för första gången efter kastreringen. Det var 3 veckor sedan vi vallade (känns som lång tid)! Det var riktigt kul igår för nu lyckades jag på egen hand och gjorde  det bra! Ewa har vallat mycket med Arrac för jag fattar inte. Nu hade väl min pollett trillat ner lite   Det var lugnt och sansat!


Nu lyckades jag styra honom med staven och det var lugnt och harmoniskt!

 

Bilden ser mer brutal ut än vad den är. Jag ska inte slå varken får eller hund, försöker bara snabbt att byta hand på staven. Han har inga höger eller vänster kommandon än så när jag viftar med staven så ska han vända och byta håll så han är i balns med fåren.

 

Han är duktig min Arrac! Jag får VÄLDIGT mycket beröm om honom att han är fin i hagen med fåren och har riktigt bra avstånd till fåren naturligt! Ewa sa "tänk om alla aussies skulle vara så här, vad lätt det skulle vara att träna dem!". Det kändes som en fin komplemang   Sen vet jag inte vad som är enkelt för detta är ju bus svårt, med kul   

 

Här är han i balns med fåren

 

Duktig på ligg kommando är han också  


Men vi har ju också två nya kompisar som vi har vallat med fler gånger nu. Det är ju jättekul att ha en vallningspartner! Arrac flirt heter Bim och är en BC tik

 

De har ju vallat "lite" längre än oss och kan lite mer... Här vallar hon en STOR flock!

 

Ser ni Bim?


Superkul att åka därifrån med känslan att JAG har lyckats göra något bra! Annars har jag känslan att bara hunden är bra. Men igår var VI bra!!!! 


 
 
Tina & co

Tina & co

6 oktober 2011 19:52

Sug åt dig av komplimangerna när de ges=) Såååå himla skoj att det går så bra för syskonen "vall" (Peace) ;-))Fortsätt!

http://www.bluewingfires.com

Emma Hammar

6 oktober 2011 21:15

Ja det gör jag! Jag var nog en dm längre när jag gick ut ur hagen :) Men nu känns det som man är lite mer igång som riktigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards