Hundreda

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

En lugn dag avslutas med GALEN shoping!

Av Emma Hammar - 6 oktober 2010 19:41

Det blev bara en hund att träna idag. Ändå rätt skönt med tanke på att jag jobbar 7 dagar i veckan. Risken att gå i väggen är hela tiden överhängande. I mitten av november så ska det lugna ner sig hoppas jag för då är jag färdig med årets alla kurser bortsett från spårgruppen men den är bara en gång i månaden. 


Tränade en antijakthund idag. Blev inte så aktiv träning som både jag och matte hade hoppats på då hunden var dålig i magen. Man ska inte arbeta med problembeteenden om en hund är sjuk och mår dåligt, då kan vi göra problemen värre. Lite träning hann vi med innan vi upptäckte att tiken mådde dåligt. Sen fick vi prata genom allt istället.


Ja då var eftermiddagen fri till annat. Så jag tog ut min fösta lön på företaget, då jag bara sparar pengarna och gick lös i en galen shoping i Täby Centrum! Jag har aldrig någonsin shoppat så hejdlöst utan att tänka mig för vad allt kostar. Så van att noga stå och räkna vart enda öre om man har råd med den där tröjan. 


I slutändan blev det nog "bara" kläder för runt 3000kr för jag orkade inte shoppa mer. Hela min garderob behövs bytas ut så många tröjor är det, jag kommer inte ens ihåg vad jag har köpt   Jag köper så gott som ALDRIG kläder. Köper väl ett par tröjor om året... Ni måste undra om jag går runt i skitiga kläder nu.... Om sanningen ska fram så har jag de senaste åren bara haft uniform på mig på jobbet så har jag gått i mjukisar hemma på kvällen. Så ja mina två tröjor per år har räckt - en på lördag och en på söndag.... Sen tvättas de i veckan. Verkligen urtrist.


Men nu har jag ju gått ner i tid på Bussen och jobbar bara 3 dagar i veckan där så nu behöver jag privata kläder hela 4 dagar per vecka!!! Då räcker inte 2 tröjor   


Nu ska jag slänga det gamla äckliga och in med det nya! Så nu är till och med trendig hösten 2010!!! 

 
 
Elin

Elin

6 oktober 2010 20:16

Åh va avis jag blir, vill också shoppa!
Men det har du förtjänat, så som du har jobbat!

http://www.fluffmonster.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards