Hundreda

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Emma Hammar - 27 oktober 2010 20:36

Träningen gick bra idag med hunden som jag var hos. Det var mestadels prat idag men de kommer nu att sparka igång träningen så får vi se hur det har gått då vi ses om tre veckor igen. Hunden svarade bra på övningarna och tyckte att det var roligt   


Nu ska jag fika och så sitter jag och väntar på att Camilla ska ringa. Vi ska ha telefon konferans. Nä vi ska plugga via telefon halva natten   


Husses kladd kaka med vaniljvisp och hallon med grönt te - MUMS!  

Av Emma Hammar - 27 oktober 2010 11:15

Nu har jag och husse varit ute och lagt spår. Det blev två spår på äng.


Spårdata Husses spår

  • Äng 
  • 220 m
  • 50 min
  • 3 vittrings pinnar + en tappat vante
  • 1 spetsvinkel 
  • 4 garder, mulet växlande sol

   

Så här gick spåret

Nu har vi lagat husses spår i alla fall   Han tog hela spåret bra, dock lite ivrig. Han fick med sig vanten som husse hade tappat också. Han bommade föremålet efter vinkeln då han var för ivrig. Vinkeln ringade han ett par gånger innan han tog den. Helt ok spår!


Spårdata mattes spår

  • Spår upptag
  • Äng
  • 760 m 
  • 1 timme
  • 5 föremål 
  • 3 vinklar och 1 spetsvinkel 
  • 4 grader, växlande sol och moln 

Spårupptaget var vinkelrätt mot den första raksträckan. Om man tittar på bilden så kom vi "uppifrån" och gick rakt mot spåret. 

  

Så här gick det

Hmm... hur gick det här då...? Flams och trams vill jag säga! Spårupptaget sprang han och rusade runt, runt innan han tog upp spåret! Sen gick han spikrakt i spåret och tog vinkeln bra! Sen började han kolla lite annat samtidigt som han spårade... Inte alls min Arrac som bara går och går och inte alls låter sig störas av det som finns runtikring! Han har käkat bajs några gånger AJAJ! Då blir inte matte glad. 


Jag tog in honom här (Vilket aldrig brukar göra!) Samlade upp honom så han sk börja koncentrera sig. Hmm bättre i alla fall... Spetsvinkeln var svår då vinden låg så pass att han kände andra spåret. Jag höll emot i linan och höll den kort och jag följde bara med honom då han gick i spårkärnan... helt ok med tanke på hur svårt det var. 


Sen var han helt ok. Han spårade ok egentligen i hela spåret men jag har så höga krav på oss och han brukar spåra MYCKET bättre!!!


Han var lite flamsig. Men det tror jag är mycket på grund av att jag inte har gjort någonting nästan på en hel vecka. Han har ju inte ens fått några långpromenader. Så blir det när man är sjuk. 


Nu ska vi käka lunch    Juste jag har glömt att äta frukost kom jag på nu, inte undra på att jag är så hungrig!   Sen blir det att arbeta!



Av Emma Hammar - 27 oktober 2010 10:03

Tänkte försöka göra något kul idag! Har ringt till jobbet och sagt att jag är frisk, eller ja mindre sjuk ska jag väl säga då mer känner mig som en riktigt slemmig typ!


Tänkte pröva något nytt idag - Spår i frosten! Ska se om vi kan pröva och laga husses spår också som är helt odugliga   


Senare idag så ska jag träna en problemhund som tycker att hantering är fruktansvärt jobbig! Det är första tränings passet så får vi se hur det går   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards