Hundreda

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Emma Hammar - 8 oktober 2010 14:04

Kom precis in från spåret i skogen. Det blev ett riktigt härligt spår idag! Nu blandar jag dagens teknik med min hobby (hund) och har nu lagt till en App på min iphone så jag hade GPSen på när jag la spåret. Och så här blev dagens spår


  

Jag kom på mitt i spåret att om man pausar så får man en markering, vilket är super till att markera spår apporterna. Men de två första glömde jag så jag ritade till dem ungefär där de låg. Starten är inte riktigt exakt då jag stod på vägen när jag startade   


Spåret data

620 m

2h liggtid

skog/grusväg/äng 

Mulet, fuktigt och blött ca 10 grader 

5 vittrningspinnar 


Arrac spårade superfint. Hans längsta spår hittills. Det blev terräng övergångar och korsade en grusväg. Han fick också ett spårupptag från vägen. Jag körde bil dit så det fanns inga spår av mig på vägen   


Han tog alla apporterna. Den andra hade han lite bökigt att hitta. Jag såg när han fick in den i nosen och han letade ordentligt och tog på sig en stund innan han hittade den. Jag har lagt en pinne ungefär här i ett tidigare spår och den bommade han. Så det är någonting med marken där. Det är gammal sump terräng tror jag. Han fixade ju det idag fast det var svårare än alla de andra pinnarna. 


Jag trodde att han skulle bli trött i det här långa spåret men han klarade det galant. Jag har gjort ett par 500 meters spår och dessa har gjort honom riktigt trött innan han har nått slutet. Idag höll det hela vägen! Duktig kille   


Jag har ju börjat spåra oftare igen eftersom jag struntar i agilityn just nu. Det ska bli minst 2 spår i veckan. Vi spårade i söndags, tisdag och idag (fredag) kanske spårar på söndag också och då blir snittet 2-3 ggr i veckan. 


Satt och räknade alla Arracs spår (eftersom jag har dagbok på precis ALLA hans spår) och vi har bara lagt 42 st spår i hans liv...   Trodde det var mer, tycker att vi spårar rätt så ofta...


Nä nu ska jag göra mig i ordning för att dra till jobbet. Trött och glad hund som nog bara kommer att sova medan jag är borta   

Av Emma Hammar - 8 oktober 2010 09:33

På söndag börjar spårgruppen och det finns fortfarande 3 platser kvar.


Det är en kurs som går en gång i månaden och är till för att ni ska utvecklas i spåret och ha en träningsträff en gång i månaden för att ett mål att jobba mot varje månad. Alla har induviduella målsättningar.


Är du intresserad så kan du läsa mer här! 


Här kommer en spårbild från förra veckan på mig och Arrac. 

Av Emma Hammar - 8 oktober 2010 09:11

Jag har fått en liten spark i baken nu... Jag har inte lagt upp bilder på ett tag. Kan vara för att det har inte funnits så mycket att ta bild på. Men ett önskemål var att få se kampleksakerna som jag köpte på marknaden igår.



Den svarta leksaken är väldigt hård  och ingenting för hundar som tycker kamp är jobbigt och som kanske föredrar mjukt och fluffigt. Den grå leksaken är hårt stoppad men mjukare än den andra. 


Jag behöver rejäla leksaker till Arrac som leker som en katapult och biter i precis "vad fan som hest" som jag säger att vi ska leka med. Så leksaker håller inte så länge här...


Ska se om jag får med mig killen ut idag i pissvädret så kan han filma lite när Arrac och jag leker. Vi kampar tufft och han biter hårt så jag är NOGA med vilka regler som gäller då man leker häftigt. Man slutar på kommando, man biter endast i leksaken osv...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards