Hundreda

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Mer lydnad

Av Emma Hammar - 24 oktober 2010 21:13

Sitter fortfarande och kollar lite på Canis filmer. En del saker fnissar jag lite åt och annat ger mig inspiration och det är ett bra komplement till deras bok som jag har. En del saker har inte förstått VAD de menar men filmerna förtydligar det. 


Nu känner jag mer peppad att dra igång lydnaden på allvar igen. Jag har legat lite lågt med det ett tag då det har varit så mycket annat! Jag har haft så mycket att jag lätt skulle kunna stressa sönder min lilla kille med arbete och det vill jag ju inte! Men skulle vi fråga honom själv så tycker han nog att han är sjukt understimulerad då han inte har fått jobba sen i onsdags (då han fick sitt långa spår) det är 4 dagar! Min lilla mupp...


Vi tränade lite apportering, börjat klicka in en post-it lapp, ska lära honom att stänga vardagsrums dörren. Jag stör mig ofta på att den är öppen och jag orkar aldrig resa mig för att skjuta till den så jag tänkte lära båda hundarna att stänga den så slipper jag   


Så lite har Arrac fått träna... Inge synd om honom men det är bara smågodis för den lille herrn! 


Så mer lydnad! Om två veckor ska vi gå en heldags tävlingslydnadskurs för Carro igen HundID så vi får upp motivationen igen! Tränade lite position inne idag och det såg för GRÄSLIGT ut! Vart har allt tagit vägen... Har inte underhålligt det tillräckligt...   Har ju stora planer med nästa år så nu fasen är det dags att dra ut det som sitter där bak! Det sägs bli en lång och snöfull vinter så det lär ju inte bli så mycket spår... Så för att så Arrac trött så blir det MYCKET lydnad i vinter!!!

 
 
Lennart, Frisco å lilla Marre

Lennart, Frisco å lilla Marre

25 oktober 2010 10:35

Det är bra med perioder av lite eller inge träning, alltför många som inte kan koppla av & blir oroliga av utebliven aktivitet.

Det blir inte så mycket träning här heller just nu, packar, slänger, bantar bohaget då vi förhoppningsvis börjar flytta till helgen...

Vi spänstiga gubbar tackar för grattiset , Ett SM guld är ju inte illa…. Men det kostade på,tror jag hade värk i hela kroppen, enligt dom rutinerade så är linlöpningen hårt åt kroppen – men vad gör man inte för ett guld.

Ha en givande vecka på alla sätt & vis
mvh Lennart

Det blir inte

http://roosarnashemsida.net

 
Marre

Marre

25 oktober 2010 11:59

Duktig du är som tar tag i lydnaden! Jag SPYR just nu på den träningen! Vallning och agility skall vi träna främöver. Arrac är ju så lik Crozza i utseendet! Vi kan väl försöka träffas framöver?

http://www.marrenaas.blogg.se

Emma Hammar

25 oktober 2010 12:01

Ja det tycker jag verkligen att vi ska! Vore jättekul :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards