Hundreda

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Nu till spåren

Av Emma Hammar - 27 oktober 2010 11:15

Nu har jag och husse varit ute och lagt spår. Det blev två spår på äng.


Spårdata Husses spår

  • Äng 
  • 220 m
  • 50 min
  • 3 vittrings pinnar + en tappat vante
  • 1 spetsvinkel 
  • 4 garder, mulet växlande sol

   

Så här gick spåret

Nu har vi lagat husses spår i alla fall   Han tog hela spåret bra, dock lite ivrig. Han fick med sig vanten som husse hade tappat också. Han bommade föremålet efter vinkeln då han var för ivrig. Vinkeln ringade han ett par gånger innan han tog den. Helt ok spår!


Spårdata mattes spår

  • Spår upptag
  • Äng
  • 760 m 
  • 1 timme
  • 5 föremål 
  • 3 vinklar och 1 spetsvinkel 
  • 4 grader, växlande sol och moln 

Spårupptaget var vinkelrätt mot den första raksträckan. Om man tittar på bilden så kom vi "uppifrån" och gick rakt mot spåret. 

  

Så här gick det

Hmm... hur gick det här då...? Flams och trams vill jag säga! Spårupptaget sprang han och rusade runt, runt innan han tog upp spåret! Sen gick han spikrakt i spåret och tog vinkeln bra! Sen började han kolla lite annat samtidigt som han spårade... Inte alls min Arrac som bara går och går och inte alls låter sig störas av det som finns runtikring! Han har käkat bajs några gånger AJAJ! Då blir inte matte glad. 


Jag tog in honom här (Vilket aldrig brukar göra!) Samlade upp honom så han sk börja koncentrera sig. Hmm bättre i alla fall... Spetsvinkeln var svår då vinden låg så pass att han kände andra spåret. Jag höll emot i linan och höll den kort och jag följde bara med honom då han gick i spårkärnan... helt ok med tanke på hur svårt det var. 


Sen var han helt ok. Han spårade ok egentligen i hela spåret men jag har så höga krav på oss och han brukar spåra MYCKET bättre!!!


Han var lite flamsig. Men det tror jag är mycket på grund av att jag inte har gjort någonting nästan på en hel vecka. Han har ju inte ens fått några långpromenader. Så blir det när man är sjuk. 


Nu ska vi käka lunch    Juste jag har glömt att äta frukost kom jag på nu, inte undra på att jag är så hungrig!   Sen blir det att arbeta!



 
 
Mikaela & Thing

Mikaela & Thing

27 oktober 2010 15:48

Kul att kika in i eran blogg då o då! :) Låter lite som när Thing spårar, men det är nog en mer vardag hos oss...

http://www.flox.webgain.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards