Hundreda

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Emma Hammar - 4 november 2011 11:38

Nu är det väl dags och berätta lite av vad vi gjorde i helgen. Har en pytteliten lucka att skriva på nu.


Jag och Zelda for till Enköping vid 7 tiden förra fredagen och kom hem söndag kväll till en glad husse och Arrac. Vi kör på 9h per dag på utbildningen så man blir lagom mosig!


Detta har vi pratat om och praktiserat!


- Anatomi

- Palpering

- Massage teori

- Massage praktik ryg, framben, bakben 

- Träninglära: fysträning att bygga muskler, drag klövja mm. 

- Valpen: utveckling och träning

- Fysträning praktik lör- och söndag

- Filmvisning


Gorv sett är det detta vi har gjort. Superkul! Upptäckte att jag kunde väldigt mycket om fysträning   Då jag själv har tränat massor i mitt liv och mycket är ju väldigt lik med människor. Men en hel del är olika. Hur som helt så gör det lätt för mig att ta till mig detta på hund. Massagen däremot kan jag inte ett skrutt om! Där blev jag mosig i skallen! Hahaha!


Pluggar ordentligt! Precis börjat anteckna om övervikt hos hund.


 

Praktik av massage på framben, Zelda njuter   



Påväg till fysträning i skogen!


 

Denna lilla vovve diggar inte teoripassen  


 

Jag är ju nörd när det gäller hundspårk! Denna bild säger massor   Stor möter liten!


 

Zelda kan vinka


 

Fysträning av stor hund - balans, bygga muskler bla runt leder och stabilitet!


 

Vår lärare Frida Lundin masserar sig egen hund loka. Hon gick igenom "hela massagen" som vi ska lära oss. Det finns mer men vi ska väl hinna smälta detta först   Jag filmade allt så jag kan komma ihåg vad vi sa och vad hon gjorde.


Superkul och NYTTIG utbildning. Ett väldigt bra komplement till det jag pysslar med! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards