Hundreda

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Emma Hammar - 18 november 2011 23:28

Jag såg att jag bara skrev att vi gick kurs. Tänkte att alla förstod att filtträningen vi gör vad läxan hehe. Vi går en kurs i filtträning! Jag har tänkt sätta igång den träningen i över 1 år men inte kommit till skott! Så jag tänkte att då går jag en kurs och ger mig själv en spark där bak! Kursen handlar om så mycket mer än att ligga på en filt. Det är beteenden och sinnesstämmingen som är det vi vill komma åt. Hunden ska INTE ligga och jobba på filten som t ex en platsliggning.


Mitt mål med filtträningen

- Arrac ska vara lugn och avslappnad

- Han ska vara LÖS

- Inte vakta (Alltså ställs ingenting i närheten av filten)

- Han ska ha sina "pauser" på filten när vi tränar på appellplan (ev. på tävlningar)

- Oavsett störning och miljö ska han ligga kvar okopplad med en lung attityd och sinnesstämming oavsett vad som händer runt omkring.


Som ni förstår så ligger det en HEL DEL arbete i denna form av träning   I LIKE!  Och vi börjar som sagt träningen inomhus där vi lätt kan hitta RÄTT sinnenstämmning och jobba vidare på den   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards