Hundreda

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Emma Hammar - 19 november 2011 22:51

Jag har alltid sagt att Arrac har ett stort knippe mod i sig och är tuff och orädd i många situationer. Idag fick jag se något som var häftigt och samtidigt så jäkla läskigt!


Vi var ute hela flocken i skogen på en vanlig promenad. Arrac springer lös som vanligt. Robert och Zelda hamnade en bra bit ifrån oss men vi spatserade på jag och Arrac. Arrac springer runt och ska runda en gran ca 15-20m framför mig då jag här världens skall! SHIT tänkte jag han har ställt någonting! Jag kände hur benen fick rötter och växte fast i marken och jag blev alldeles stel. Ska jag gå dit? Ska jag ropa? Vad fan är på andra sidan granen? Efter några sekunder så hör jag "brak, brak" Fan det är en älg tänkte jag, tillsammans med Arracs skall och sen hör jag att även Arrac börjar rörs sig!! Jag står kvar, jag har hoppat några ynkliga steg fram mot granen men inte ända fram. Ut kommer ett VILDSVIN framför näsan på mig! Och efter kommer Arrac!


Jag hoppade snabbt som attan bakom en björk för att skydda mina kära ben! Grisen siktade inte på mig den ville bara iväg. Jag ropade och skrek som en idiot på Arrac att han ska komma! Jag var livrädd att grisen ska vända och skada min lilla Arrac! Men min lilla hund var väldigt säker på sin sak och derv bort den ca 70m från mig och vände sedan tillbaka till mig och var så nöjd och stolt! Han räddade sin matte som var "livrädd" Arrac fattar ju inte att jag var rädd för hans skull, han tycker nog att han räddade mig   


Shit! Jag vet att vildsvin finns och vi har aldrig stött på några och Arrac har heller aldrig dragit på deras dofter. Men det var lite annorlunda då jag sprang in i ett och stod öga mot öga med en stor ful, grå och hårig BEST!


För övrigt så ger jag två bilder från innan vi hade en aning om vad som snart komma skall...


Vi tränar lite fysträning. Balans och benlyft  


En mycket glad kille som springer till matte    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards