Hundreda

Alla inlägg den 17 november 2011

Av Emma Hammar - 17 november 2011 15:25

Vi gick ju på kurs igår, väldigt länge sedan jag gick kurs. Arrac var jätteduktig och fixade övningarna bra trots störningarna att alla tittar på honom. Han är nog en liten drama Queen som älskar att vara i rampljuset!  


Jag däremot var inte lugn och ddet var ju det kursen går ut på att träna lugnet på en filt. Jag hade kört fel innan och då ska jag tillägga att jag sällan kör fel och jag har varit på kursplatsen många gånger tidigare! Jag hamnade i Nacka istället för Farsta... Ja det sa ju allt! Jag skulle göra lite saker innan kursen vilket jag inte han, jag var 30 min sen men jag han ju till själva kursen. Så jag kände mig allmänt stressad! Jag var också så trött att när folk pratade med mig så fast jag koncentrerade mig HÅRT för att lyssna så slutade det med att jag ser att läpparna rör sig och jag hör absolut igenting! Jag kunde inte ta in något alls! Nu filmade en kompis mitt pass så jag får titta och lyssna på den. Jag skrev ner tipsen jag fick för Arrac för jag kunde verkligen inte ta in någonting alls!


Jag är stressad helt klart! Nu är det något lugnare på mitt schema och jag ska låta det vara hyfsat lugnt! Annars orkar man inte! Jag är ledig hela helgen!!! För första gången på LÄNGE!


Ikväll är det träningsgruppen! YEAH! Så det blir träning idag också för Arrac ponken   

Av Emma Hammar - 17 november 2011 14:33

Jag kämpar på med mina projekthundar i friskvårdsutbildningen. Nyligen masserade jag klart Dando en RR hane på fryga 8 år. Jag råkade kalla honom för gammal gubbe och då flög huvudet upp och han blängde på mig! Hihi precis som han förtos vad jag sa. En mycket lätt hund att massera men det tar tid! Det tog mig ca 1h 20min. Andra halvan av kroppen gick lite fortare då jag fick mer kläm på det hela.


Danso njuter när jag masserar bogbladet.


Snart ska jag åka iväg och massera två hundar till. Så efter ikväll så är jag klar med de vovvarna som får massagen ikväll, då har de fått ter gånger. Dando hade sitt första idag så då är det bara två massage tillfällen kvar för mig. Jag har ju också fysträningshunden jag ska göra och de kommer på önsdag nästa vecka! Gillar att vara effektiv! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards