Hundreda

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Emma Hammar - 8 november 2011 21:03

Hittade den här via mina vänner floffmonster och tyckte den var lite fin! Filmen säger en hel del!


Av Emma Hammar - 8 november 2011 11:36

Vaknade med solen i ansiktet på förmiddagen! Jätteskönt att få sova ut då jag har sovit dåligt i 2 månaders tid! Tog mig två riskakor och juice medan hundarna åt sin frukost. Sen gick jag och Arrac ut i det härliga vädret! Zelda fick ett godissök inne att jobba med.


Jag och Arrac tränade mest. Det blev uppletande och inga raka skicka fanns där inte... Så efter det blev det en övning med enbart raka skick! Vi tränade också på lite självkontroll att lyssna på rätt kommandon. T ex lägger ut en leksak och jag styr honom med olika kommandon. Slutade med en lite svår övning, La ut en leksak på 70 håll och skickar på "varsågod" sedan en inkallning när farten är som bäst! Första skicken gick alltid bra men nummer två gick inte då han gärna ville ha den som jag inte har fått ännu. Men bra träning då han är i en period då han hör vad han vill höra! Självkontroll lilla grabben!


Tog en bild då jag ligger och ålar mig i gräset i en belönings ceremoni! Japp här är man galen när man tränar hund   Kan man tro att det är dne 8 november idag?    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards